Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pay Pal - Er det godt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Hvad er jeres erfaring med Pay Pal? Er det en ok løsning? Er det bedre end bankoverførsler osv...

Overvejer det i forhold til min kommende webshop.

På forhånd tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 18:49
Jeg synes ikke det holder når det kommer til webshops.

Hvis man f.eks. har en udenlandsk leverandør, som man konstant skal betale, så synes jeg at PayPal har været perfekt. Men til en webshop synes jeg ikke rigtigt, at det holder.

Få et betalingssystem med betalingskort ;-)

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:51
Pay Pal er en ganske glimrende løsning. Jeg anvender den selv både ved modtagelse af penge og afsending.
Fordelen er helt klart, at den der modtager penge har den næsten "realtime", idet overførsler sker via advisering over email.
En ulempe er, at det koster penge at modtage penge. Anvender man normal wire transfer i banken, er det jo som oftest kunden der betaler gebyret. Nu er det dig, der må betale.
Omvendt er gebyret stadig væsentligt lavere end hos banken, og jeg ser helt klar en fordel i, at yde mine kunder den service, at de kan overføre gratis til mig. Det giver mersalg.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:10
Paypal er en fantastisk løsning, dog med forbehold. Mange Danskere kender ikke Paypal (heller ikke de banksælgere jeg har talt med). Men handler du i udlandet, England, Tyskland osv., så er kendskabet meget højere og de fleste har brugt/bruger det på et eller andet tidspunkt, og ser det som et stort plus hvis du tager det.

Den største ulempe ved Paypal er, at kunden kan lave chargeback og du kan stå med en vare der er sendt afsted, og ingen penge. Det sker heldigvis meget sjældent, men det kan ske hvis en kunde klager over noget til Paypal, og Paypal er efter min mening ikke altid lige retfærdige/"tager sig af det" i de sager.

Modtager du betaling igennem Paypal, så sørg for at have taget billede af varen inden du sender den afsted (så du kan bevise at den var OK inden afsendelse), samt at sende den anbefalet, så burde du være sikker.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 19:58
Dato: 20-02-2007 19:09:58 Forfatter: Dimitri Hardorff
Modtager du betaling igennem Paypal, så sørg for at have taget billede af varen inden du sender den afsted (så du kan bevise at den var OK inden afsendelse), samt at sende den anbefalet, så burde du være sikker.

Takker for fif''et.

I øvrigt tak for jeres tilbagemeldinger. Nu har jeg lidt at tænke over.

Tanja

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:01
Velbekomme...

Hvis du beslutter at benytte Paypal, så husk at verificere din konto hos dem (det står på deres side), men har du spg., så spørg endelig.

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:43
Hej FruFisk
Jeg har i flere år solgt bøger både til Grønland (hvor jeg bor) til Danmark og til USA.
Jeg anskaffede en kreditkortterminal hvor jeg har mulighed for at indtaste kundens kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre. Imidlertid har mange kunder været usikre ved at oplyse deres kortinformationer til mig, hvilket jo ikke er mærkeligt. Endvidere er terminalen dyr i drift: Et årligt gebyr til PBS 1000 kroner, softwarelicens årligt 500 kroner, samt gebyr 5,75% af hver transaktion plus at jeg skal vente 5 uger på at få mine penge.

For nogle måneder siden oprettede jeg en konto hos Paypal, hvor jeg også fik HTML-koden til et link for Euro samt USD - se det på min webside http://www.neriusaaqbooks.com i øverste højre hjørne.
Jeg har på fornemmelsen at mine kunder føler sig mere trygge ved denne løsning, for det er kun Paypal der får kortnummeret. Jeg får blot pengene.
Når en kunde har betalt et beløb til mig, får jeg samme dag mail fra Paypal om at denne kunde (med navn og adresse) har betalt dette beløb, paypal trækker 2,60 kr plus 3,4% i gebyr - billigere end via PBS.
Beløbet sættes ind på min konto hos Paypal. Når jeg ønsker det, logger jeg ind på Paypal og trækker indestående over på min konto i Grønlandsbanken, Der er intet gebyr hvis jeg trækker over 500 kroner ad gangen. Ved mindre beløb er der gebyr 5 kroner.
Kunder i Danmark og Grønland opfordrer jeg til at gå i banken og sætte beløbet ind på min bankkonto. Man skal huske at kunder der kun har et betalingskort som f.eks det grønlandske Akiliut-kort ikke kan betale via  Paypal. Jeg er ikke klar over om et dankort (uden visa-funktion) kan bruges på Paypal.
Alle mine e-handeler udfører jeg ved e-mailkommunikation med kunden. Jeg tror ikke at jeg vil oprette en egentlig internetbutik med varekurv etc. Jeg vil gerne have at kunden føler at han har direkte kontakt til et menneske.
jeg er så glad for Paypal, at jeg overvejer at nedtage min kreditkortterminal - den er for dyr i drift.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:54
Dato: 20-02-2007 20:43:09 Forfatter: Gerda Vilholm

Jeg er ikke klar over om et dankort (uden visa-funktion) kan bruges på Paypal.

Du kan ikke benytte et rent Dankort som betalingsmiddel hos Paypal, da PBS har monopolDankortet.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:16
Hvis du driver en dansk shop og udelukkende eller primært henvender dig til danske kunder, så glem paypal og få dig en dankortindløsningsaftale med PBS og en gateway fra fribetaling.dk eller quickpay.dk
Danskerne er i forvejen bange og usikre når de handler på nettet, og at de pludselig guides ind på en amerikansk side under betalingen hjælper næppe.
Hvis du absolut ikke vil bruge det relativt lille beløb det koster at lege med PBS/betalingsgateway, så kig på danske ewire som er en pendant til paypal, blot dansk.

Læs i øvrigt også disse tråde, tror du vil finde dem interessante:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1040&pageNo=4
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=8988
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=612
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=104
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4708

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 21:49
Jeg har oprettet en shop på Dubli. (Og en kommende på min hjemmeside) Da den henvender sig til et bredt publikum, må betalingsservicen også være bred. Da jeg ikke umiddelbart har oplevet den store fremgang (Endnu ) så er jeg heller ikke interesseret i dyre løsninger.

Jeg tror at Pay Pal kan være en god løsning i starten. Hvis salget får vinger, så kan jeg overveje PBS.

Synes det var spændende at se en grønlandsk boghandel. Tak for kigget!

Takker igen for jeres gode råd og vejledninger. Det er det der gør at Amino er et fedt sted!

Tanja

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)