Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan domænenavn og mobilnummer beholdes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er ny herinde og søger hjælp i forbindelse med en bekendt som sætter sin virksomhed konkurs.

Hun har både et DK domænenavn, webhost hos dandomain og et mobilnummer som er ejet under firmaet.

Kan hun med sikkerhed beholde det efter firmaet officielt er gået konkurs? Det er hun nemlig meget bekymret omkring. Vil det være en god idé at flytte tingene over på hendes privat navn? Vil det måske være en idé at flytte ejerskabet over på en helt anden person?

Det skal siges at domænet hedder det samme som firma-navnet, hvis det gør nogen forskel.

På forhånd, rigtig mange tak!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med domænet, men svaret på det med mobilnummeret, er både ja og nej.. :o)

Det kommer an på flere ting, men først og fremmest hvor samarbejdsvillige teleselskabet er, og nok også om hun skylder dem penge.

Hvis hun ikke skylder teleselskabet noget, og nummeret er udenfor binding, burde det være en smal sag at overtage det privat.

Men skylder hun teleselskabet, kan de godt finde på at blokere for sådan en overdragelse. Men jeg tror nu ikke der bliver problemer. Den største hurdle, kan gå hen og blive kreditgodkendelsen.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at jeg på nogen måde er ekspert i konkurser, så vil jeg sige at man selvfølgelig ikke kan flytte firmaets aktiver over i sit private navn når en konkurs truer, hvis mobilnummer og domæne har en værdi, tilhører det firmaet og dets kreditorer.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tingene repræsenter en værdi, så kan hun ikke beholde det, da det er en del af boet. Hun kan heller ikke sælge det til sig selv inden konkurs, da sådan en handel vil gå tilbage, hvis der er handlet under markedspris.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Hun kan heller ikke sælge det til sig selv inden konkurs, da sådan en handel vil gå tilbage, hvis der er handlet under markedspris.

Men det kan blive et problem at lade handlen gå tilbage efter en konkurs, da der ikke er mange selskaber der vil kreditgodkende et konkursramt firma. Og jeg vil ikke tro at der er aktive betalingskort, der kan sikre at det kan blive overdraget til et lavprisselskab (og dermed yderligere omkostninger).

Jeg ved ikke om der er tidligere domme, men det er da en interessant problemstilling. Både hvad kurator vil gøre/kræve, og hvad teleselskaberne ville acceptere.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)