Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimediebeskatning - rammer den også den selvstændiges ægtefælle?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for nylig startet som selvstændig og har af SKAT fået oplyst, at det med al sandsynlighed er en fordel, at blive multimediebeskattet, for så kan jeg jo trække udgifterne til internet og telefon fra i virksomhedens regnskab, mod at modpostere multimediebeskatningen på 3000 kr.

Så vidt så godt, men nu er jeg blevet i tvivl om, hvor vidt min ægtefælle i så fald også skal multimediebeskattes, hvor så er fidusen jo mindre god. - Det skal siges at jeg har arbejdsværelse i hjemmet og udøver konsulentbistand herfra. Så det er samme internetforbindelse der benyttes både privat og til virksomheden.

Og hvis der skal betales multimedieskat for begge, hvordan er så reglerne omkring nedsættelse, hvis begge ægtefæller skal betale multimedieskatten? Så er der noget med at multimediebeskatningen for begge nedsættes til kr. 2.250 i stedet for kr. 3.000, men der er også noget med nogle betingelser. Dvs. at ægtefællernes samlede skattepligtige værdi af multimedierne skal udgøre mindst kr. 4.000. Men hvordan defineres den samlede skattepligtige værdi?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Hej.

Det er dig som indehaver af virksomheden, der bliver beskattet........!

Har din ægtefælle noget med virksomheden at gøre?

MvH

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 15:30

Nej. Hun har intet med virksomheden at gøre. Men som ægtefælle bruger hun samme internetforbindelse helt privat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Jamen, når hun har adgang skal hun også beskattes.

Hvis værdien er over 4000 kr i skattepligtig indkomst pr. person, kan der opnås rabat.

MvH

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 15:59

Tak for dine fantastisk hurtige svar.

Til dit svar: Ja det anede mig. Det sagde "skattefar" bare ikke noget om.

Men jeg forstår ikke udtrykket "værdien over 4000 kr. i skattepligtig indkomst pr. person". Skal det forstås sådan, at hvis de samlede udgifter til telefon og internet, som så kan fradrages, udgør ialt mere end 8000 kr., så gives der rabat?

Umiddelbart lyder det for mig som om at det er en dårlig ordning at lade virksomheden betale for telefon og internet, som husstanden har i forvejen. Som "Skattefar" sagde: "Tja, det jo et regnestykke man må gøre op". Men med mindre man jævnligt køber nye pc'ere som kan indregnes i værdien for begge parter, så ser jeg multimediebeskatningen som en udgift i mit tilfælde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej igen.

Ja...det er værdien pr. person...Hvad ville det koste, såfremt personen selv skulle

afholde omkostninger til internet, telefon mv.

Ja..det er et regnestykke...men hvis i har telefon, internet, computer mv., kan

det snildt løbe op i en omkostning på et 5-cifret beløb....og så vil det være en

fordel med ordningen.

MvH

Peter 

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 16:43

Hej Peter

1000 tak for dit gode og brugbare svar.

Venlig hilsen Big Smile

Bjarne