Hej Arni. Hvis du er seriøs omkring din webshop og vil have bedst mulige resultater, så bør du revurdere hele layoutet. Få en dygtig designer som har styr på web-usability til at lave det for dig, og så kan du tilrette derfra. Det kan muligvis opfattes meget negativt og nedslående, men det er ment 100% som hjælp og et godt råd. For at give lidt konstruktiv kritik udover at jeg synes det er en ommer, så tænker jeg følgende:
Nu skal jeg nok stoppe. Held og lykke med siden! Sig endelig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med. |
Hvis du lover ikke at bide :D kommer jeg er med noget kritik.
Forsiden:
- Som stort set alle andre har nævnt fanger din forside mig ikke. Jeg er lige kommet ind i din butik og vil ikke se baglokalet. Jeg vil se de fedeste varer du har, eller glade mennesker der leger med varer man kan købe hos dig.
- Banneret kan du overveje at rette, så du enten kun bruger fotos eller illustration. Som det er nu, clasher de to sider af banneret.
- Når du har valgt at bruge fonten Tahoma i dine menuer og produktbeskrivelser kan du overveje også at bruge den font på forsiden i stedet for arial... At bruge to fonte, der minder så meget om hinanden kan godt give noget visuel disharmoni.
Generelle ting på siden
- Som grafiker kan jeg naturligvis ikke være helt glad for dit valg af comic sans som font, men din branche er i det mindste en af de få, hvor det er forsvarligt ;o)
- Din horisontale menu under banneret har meget lav kontrast mellem tekst og baggrund, hvilket gjorde at jeg ikke lagde mærke til den til at starte med.
Købsprocessen
- De varer, hvor man kan vælge mellem flere modeller vil det give mening at flytte den dropdown, hvor modellen vælges over til de andre knapper man skal bruge for at tilføje til indkøbskurven.
- Det samme gælder for dropdown for valuta.
- Du skal have ros for at give feedback til brugeren om, at man har glemt at vælge model af varen.
- Jeg kan ikke bestille en vare, hvis den ikke er på lager... selvom jeg er villig til at vente på at du bestiller den hjem, vil jeg være tilbøjelig til at finde varen et andet sted, da jeg ikke gider at tjekke ind hele tiden for at se om den er på lager nu.
- Når jeg er i indkøbskurven skal jeg læse stort set alle elementer på siden for at finde den knap jeg går til betaling med. Overvej at give Bestilknappen en fremtrædende farve, så jeg kommer videre i processen i en fart (og lægger penge i din forretning frem for at gå til en anden webshop.
- Det er godt, at du viser, hvor langt man er i processen, det giver en fornemmelse af overskuelighed.
Det var hvad jeg lige havde. Held og lykke med din webshop, det er nogle finde produkter du har (til os voksne børn).
//Anne