Jeg søger svaret på et spørgsmål. Mange revisorer har endnu ikke kunne svare på det.
Når man opretter et ANPARTSELSKAB, ApS, kan jeg hæve kapitalen på 80.000 kr. ud efter 24 timer, uden at bruge pengene ? Altså bar direkte hæve dem ud, uden at bruge til til aktiverne. En god revisor der kan svare på dette spørgsmål, vil os få mig som kunde i Køge.
Det kan alle revisore svare på og kan de ikke burde de gå deres eksamen om ;-) Det kan selv jeg svare på og jeg har haft Aps men aldrig været revisor ;-)
Jeg ville nok, stille nogle svære spørgsmål eller stille større krav ;-)
:-) Jeg tror ikke det er revisorer du har spurgt - det er børnelærdom for alle revisorer. Noget der står på side et i bogen om hvordan du bliver revisor :-)
Anyway ja det kan du godt men det er ikke lovligt hvis det hæves af dig selv, nærtstående det kaldes ulovligt anpartshaverlån...
Nej har ikke i tanken om lave noget ulovligt. Det er min kommende revisor der skal styre regnskabet. Mange revisor er stadig uvidende angående de opdateringer der er sket her d. 18 januar. Kravene er skærpet. Omvendt er kapital kravet faldet fra 125.000 til 80.000 Det er der flere revisorer i køge området der endnu ikke ved, fandt jeg ud af. Jeg skal ikke bruge flere penge på mit selskab og derfor ønsker jeg ikke de skal beskattes, så ville om man har muligheden for at trække dem ud !
Som det er nævnt tidligere i tråden, så er der tale om et ulovligt aktionærlån - som minimum vil give en supplerende oplysning i revisionspåtegningen. Herudover vil der blive pålagt en høj rente.