Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Punktafgift.. Hvem og hvordan ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi er igang med at importere varer fra Kina for første gang. De varer vi gerne vil have hjem er pålagt en punktafgift.

Hvordan skal den afgift indberettes. Er det vores speditør der ordner det, eller skal vi selv sørge for det ?

Hvis vi selv skal sørge for det hvornår og hvordan gør man så ?

Lotte

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:21

Hej. Jeg skal selv betale punktafgift for mine varer og der har jeg fået tilsendt nogle papire som der skal udfyldes (også betales)  og sendes ind til skat bagefter. Dem skal jeg udfylde hver 3. måned.

Kan dog ikke lige huske om det var noget jeg tilmeldte mig hos skat eller jeg bare fik dem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 10:46

Hej Lotte

Det letteste du kan gøre er at søge SKAT om at blive oplagsholder, dvs. at du først skal betale evt. punkafgift til SKAT efter du har solgt du vare, hvilket jo er en økonomisk fordel for dig.

Hvad type vare er der tale om.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:07

Det er fjernstyret legetøj vi vil prøve at tage hjem og se lidt nærmere på.

Har fundet ud af vi åbenbart også skal betale en afgift som producent af batterier og afskaffelse af samme fordi der er batterier i helikopterne.

Der er godt nok mange ting at sætte sig ind i Hmm

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 12:36

Ja der er mange ting du skal være opmærksom på at produkterne overholder RoHs direktivet mht farlige stoffer.

Udover det skal du være tilslutet en elskort ordning og en batteri ordning.

Betale emballage afgift samt glødelampe afgift (hvis det indeholder pære) og batteri afgift.

Samt evt PCV afgift.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 19:21

Hej Lotte,

Hvis i ikke allerede har fundet siden kan i kigge på elretur.dk og se mere om tilmelding til skrot ordning (WEEE)

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)