Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørepenge for kørsel I allerede beskattet firmabil.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et koncept jeg er ved at afprøve. Jeg har endnu ikke momsregistreret mig men har alt klar til det. Jeg vil gerne se om konceptet holder inden jeg gør det, altså ha nogle ordrer med hjem. Der er flere årsager til at jeg ikke vil ha et cvr før det er nødvendigt, dels er det bøvlet hvis konceptet ikke holder at der efterfølgende skal laves regnskab mv, dels tillader min arbejdsløshedskasse ikke at jeg er selvstændig så vidt jeg ved, I hvert fald skal mit medlemsskab ændres.

Jeg har et normalt job med firmabil jeg bliver beskattet af.

Kan jeg trække mine kørte km fra i forbindelse med mit nye koncept og øvrige udgifter hermed forbundet? Hvordan skal jeg eventuelt gøre dette eller kan jeg først gøre det når jeg lader mig registrere?

På forhånd tak for svar

VH

LM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Hej.

Det korte svar..Nope!

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:06

louismeldal:

Jeg har et normalt job med firmabil jeg bliver beskattet af.

Kan jeg trække mine kørte km fra i forbindelse med mit nye koncept og øvrige udgifter hermed forbundet?

Du kan ikke foretage nogen fradrag for firmabilen, da disse allerede betales af din arbejdsgiver.

Øvrige erhvervsmæssige udgifter kan fratrækkes.

Tonny

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:11

Hvad har du af udgifter til kørsel når du misbruger din nuværende arbejdsgiver til betale for dit eget firmaprojekts udgifter til transport?

Selvfølgelig kan du ikke både blæse og have mel i munden, så du kan ikke få kørepenge for at køre i din arbejdsgivers firmabil...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:20

Hej Alle,

Tak for de hurtige svar.:-)

@Anders, Jeg vil lige ha med at jeg bestemt ikke misbruger min arbejdsgiver til at betale mit eget projekt. Jeg har en fuldt beskattet firmabil jeg kan bruge som jeg vil i min fritid helt efter aftale med min arbejdsgiver. Det er forudsætningen for at jeg har valgt denne løsning da det bestemt ikke er billigt at blive beskattet af denne. 

God aften alle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)