Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mig et agentur på et produkt eller en service ydelse...?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har længe gået med ideen om at blive selvstændig. Men har altid manglet en sparringspartner til at fører mine mange gode ideer ud i livet.

Så nu er jeg nået til den konklusion, at det er nemmere at finde et eksisterende produkt i udlandet, frem for at skulle til at opfinde den dybe tallerken på ny.

Så mit spørgsmål 1 er; Hvordan får jeg et agentur på et produkt fx. i norden og i hvilken branche er det mest rentabelt at starte sin søgning...?

Jeg ved det er stort spørgsmål, men har i længere tid surfet på nettet, snakket med mit netværk og ledt efter det rigtige produkt, men uden held..

Lad os sige at jeg så finder produktet eller serviceydelsen - hvor søger jeg så information om det allerede er i DK. Eller hvem der har agenturet på det...?

Spørgsmål 2; Jeg går med en masse gode ideer til virksomheder, men mangler nogen at sparre med, som har haft succes med at føre en ide ud i livet....

Hvordan lufter man sin gode ide og får sparring til at få den fra ide til virkelighed - uden nogen bare stjæler den....?

Håber på en masse god feedback 

Mvh Nic

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:58

Hej Nic

Tror du skal starte således :

Hvad har du af penge og tid, at investere i et agentur. Derefter skriver du f.eks. 5 brancher ned som du mener kunne være aktuelle og søger efter et produkt/service ydelse som passer ind med dit budget og resourcer.

Du skal ikke være bange for at folk stjæler fra dig. Verden er fyldt med ideer og der er masser af muligheder til alle. Desuden plejer folk der "stjæler" en andens ide ikke få succes med tingene.

Hvis man er for doven, til at komme på et koncept eller ide selv og stjæler en ide man hører om, så er man sikkert også for doven til at fører den ud i livet...

Det er langt fra nok, at have en god ide, den skal føres ud i livet og det kræver meget mere end man lige regner med

Mvh Kim

Tilmeldt 6. May 10
Skrevet kl. 23:24

Hej Kim,

Tak for dit input..

Min udfordring er, at jeg allerede har søgt og fundet interessante produkter/brancher flere gange hvorefter jeg så har fundet ud af at det allerede var i dk eller en anden havde agenturet.

Så for at lede mere intelligent tænkte jeg - om der var en portal el. lign hvor firma'er fx i USA ledte efter samarbejdspartnere/agenter i andre lande eller ligende.. Men så havde det nok været for nemt.. Eller måske skal jeg netop lave sådan en... Men det er jo måske netop Amino eller en ide for dem.....;o)

Mht. pengene regner jeg med, at man altid kan finde investorer el. lign hvis en ide og forretningsplan er god nok.. Så tænker at det vigtigste er at finde det rigtige produktet/service ydelse..?

Mht at folk stjæler ens ide har du nok ret.. Men tør man løbe den risiko hvis man sidder med en million ide...? 

Men som du skriver er der langt fra ide til virkelighed og det er mit andet problem. Har ihvertfald 5 gode gennemtænkte ideer, som jeg bestemt mener kunne blive en succes. Men jeg har hverken ekspertisen eller pengene til at få mine ideer ført ud i virkeligheden pt - Hvad gør jeg så...?

Tid, gåpåmod og gode ideer har jeg tilgengæld masser af...  

Mvh Nic

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 23:44

Hej Nic,

Hvad med at tage på en "studietur". Det kunne være en tur til USA, hvor du kan prøve at finde nogle produkter som ikke er kommet til DK eller EU endnu. Det kan også være andre steder, evt. London, der er masser af fede produkter som ikke findes i DK.

Ellers tag en tur på messe i Østen, der vil du helt sikkert kunne finde nogle produkter som kunne være spændende at sælge.

Held og lykke med projektet.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:56

Hej Nic

Det er først en milion ide, den dag du eller en anden har tjent en million på den ellers er det blot en ide :-)

At finde en eller flere investorer, tja det kan man da sikkert godt, men tror man skal være mere end kreativ lige for tiden, da banker og investorer ikke lige hænger på træerne

Tilmeldt 6. May 10
Skrevet kl. 16:58

Hej Christian,

Takker for input...

Prøver at holde omkostningerne nede på et minimum, indtil jeg har fundet det jeg vil satse på. Men det kan godt se ud til at det er den eneste udvej - ud i verden og få noget inspiration og finde produkterne selv i de pågældende lande..

Mvh Nic..

Tilmeldt 6. May 10
Skrevet kl. 17:04

Hej Kim,

Ja det kan der være noget om... Men er der en anden der har tjent den på min ide er det jo for sent.. ;o)

Jeg må ha tænkehatten på... Har du hørt om ham der gjorde den nye Fiat 500 til en familliebil med et fingerknips.. Det er sådan noget jeg skyder efter...

Han designede simpelthen en barnevogn der passede ind bagi i en Fiat 500 - voila kunne den bruges af alle trendy nye mødre og målgruppen blev markant udviddet... Han solgte ideen til Fiat og de vil have den ud i alle deres 16.000 forretninger i verden... Regn selv efter - men DET er en million ide... Og Fiat har sikkert finanseret det hele mod at få en del af overskuddet.. Han mødte op med en prototype og en god ide... JO TAK... Det har jeg sgu respekt for..;O)

Mvh Nic...

Fra Amsterdam
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:54

Maaske det her er noget for dig http://www.2theloo.com/nl/ det findes ihvertfald kun i Holland.

Tilmeldt 6. May 10
Skrevet kl. 20:54

Hej Kasper,

Hahhaha - tak for den... Den er ikke helt skidt... ;o)

Mvh Nic...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

hej

du kan udvælge et produkt som mangler i dk, se om den er godkendt i dk eller skal godkendes.

Sælg den videre til butikker som grossist eller åbn en butik selv

k.h Lina

lokaldistribution.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)