Sidder lige nu og kigger på en Summasummarum - deres Professionel version
skal laves regningerr ud til kunder i en VVS håndværker virksomhed
Når man alligvel skal til og igang med det bureaukrati - hvordan slipper man nemmest om ved at få fodret programmet med information om mine priser fra min grossist f.eks. Det er jo hestearbejde at holde styr på alle varenr. fra AO eller Brødrene Dahl, som jeg handler hos
Nogen med erfaring i supplere Summarum med andre programmer evt. nogle som er gratis?? man kan jo håbe
tillægsprogrammer som alle kan samarbejde med Summa. Jeg har lavet under-undersider for hvert enkelt detail program - og til overflod så ligger der også en YouTube video der på 5-8 minutter viser hvorledes programmerne virker SAMMEN.
Nu spørger du så konkret om Professionel og så dine priser fra AO og Brødrene Dahl. Der skal du altså istedet aktivere Enterprise versionen af Summa for at du får det til at virke. Er du een af dem der "kun" har en Professionel kan du imidlertid godt få lov til at checke det.. Du sender dine aktuelle prisfiler fra dine grossister + en sikkerhedskopi af dit regnskab. Så indlæser jeg dine prisfiler med dine fortjenst-%% i varekartoteket og returnerer en sikkerhedskopi til dig. Den kan du så bruge i ca. 1 måned (indtil der kommer rettelsesfiler fra grossisten på de 5-10 % af varenr. som de justerer pr. gang). Hvis du så efter en prøveperiode synes om systemet - så forventer jeg selvfølgelig at du vender tilbage til mig og køber dels opgraderingen fra Prof. til Enterprise + ERP Tolk som er tillægsprogrammet du skal anvende til det formål.
Sikkerhedskopien indlæser du så på din PC - og kører videre på Professionel maner indtil du er overbevist om at det er sagen.
er langt over de 300 gratis poster så jeg vil ikke kunne bogføre i sådan en Enterprise - men må jeg forstå det således at jeg kan få lavet et opdatet varekartotek med tilrettede priser (indkøøb og mine salgspriser) - og så kan jeg bruge det kartotek som du tilretter i min Professionel???
hvis rigtigt opfattet - så vil jeg da være meget, meget iiiinteresseret i sådan et tilbud
forøvrigt en kanongod intro du har lavet i den YouTube video (glemte da og give dig en tommelfinger op; lover at jeg vil få smidt en sådan :)))
jeg vil få fat i nogle prisfiler til dig; ses indenfor længe
er langt over de 300 gratis poster så jeg vil ikke kunne bogføre i sådan en Enterprise - men må jeg forstå det således at jeg kan få lavet et opdatet varekartotek med tilrettede priser (indkøøb og mine salgspriser) - og så kan jeg bruge det kartotek som du tilretter i min Professionel???
hvis rigtigt opfattet - så vil jeg da være meget, meget iiiinteresseret i sådan et tilbud
forøvrigt en kanongod intro du har lavet i den YouTube video (glemte da og give dig en tommelfinger op; lover at jeg vil få smidt en sådan :)))
jeg vil få fat i nogle prisfiler til dig; ses indenfor længe
JA jeg importerer varerne ind og etablerer dit varekartotek. Det kan du bruge i Professionel udgaven - men du skal være opmærksom på at det bliver ukurant efter en vis tid - når grossisten har lavet næste opdatering på et antal %% af det samlede varenr. udbud. Så kommer der slør i dine priser - og her må du så vælge om du vil anskaffe dels ERP Tolk så du selv kan lave prisfil-importen og for at få det til at spille i SummaSummarum så SKAL du have Enterprise-versionen.
men du vil opleve at du bliver mere skarp og præcis i dit kalkulationsarbejde - når du bruger SS´s fakturamodul til at lave tilbud til dine kunder og efterfølgende udskriver regninger til dem
fedt med sikkerhedskopien med alle de mange varenr. med mine indkøbspriser og mine salgspriser. TAAAKKER mange gange.
specielt det med at jeg har fået mine avance-%% lagt på de forskellige undergrupper i vareregistret spiller MAX.
nu vil jeg teste det af i den kommende måneds tid indtil Brd. Dahl og AO kommer springende deres månedsopdate med nye priser. Kan godt se der kommer slør i priserne når der kommer stigningerr på en 4-5000 varenr. som de typisk er på når de regulerer priser.
Så bliver jeg jo nok nød til at komme til lommerne for at hente opgraden til Enterprisen og så det EPR Tolk modul - som laver importen
PS var lige inde omkring Visma siden og ser at de har et suppertilbud til de gamle Summarum kunder (dem med SS2) med 50% rabat ved opgradering til en version 3 nu her i marts måned.