Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne hvis man har en erhvervsandel i en ejendom?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en hårsalon som ligger i en andelsejendom, så andelen er en erhvervsandel.

Forleden ville vi male facaden udenfor salonen, da der var kommet noget grafitti, men bestyrelsesformanden sagde at vi skulle vente, da facaden alligevel skulle mures op igen, da den ikke er så pæn flere steder.

Idag har der så været en murer, som siger at det kun er lapninger der skal laves, men at han har fået at vide at det kun er på siden med opgange og indgang til gården, og ikke udenfor vores andel, og at vi selv skal betale for det, hvis der også skal laves noget der.

Mit spørgsmål er så om det virkelig kan passe?

Vi betaler jo også fællesudgifter ligesom alle andre i ejendommen. vi betaler faktisk mere end de fleste fordi vore andel er større end de fleste andre i ejendommen.

For nyligt blev det også sat op, fordi man besluttede at lave loftet om, så der kom nye loftrum til beboerne(hvilket også har haft effekt på vores fællesudgifter, selvom vi ikke har noget loftrum).

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:37

Hej Thomas

Som du siger lyder det jo urimeligt og bestyrelsesformanden er med på at det skulle laves for din forretning også. Det er jo bare muremanden der ikke har fået beskeden så jeg ville i dit tilfælde bare sige det til murerarbejdsmanden, at det er aftalt der også skulle spartles udenfor din butik. Så gør han det såmænd nok og sender regningen i andelsboligforeningen...

Hvis i så alligevel kan blive uvenner over den regning så kan i jo diskutere om du skal betale den for andelsboligforening senere..

mvh

Emil

www.lifaco.dk

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:57

Emil Christensen Linde:

Det er jo bare muremanden der ikke har fået beskeden så jeg ville i dit tilfælde bare sige det til murerarbejdsmanden, at det er aftalt der også skulle spartles udenfor din butik.

Hej Emil.

Nej, det er mureren der fortæller at formanden har sagt at hvis vi vil have repareret muren udenfor vores butik også, så skal vi selv betale for det.

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:12

Det ved han da ikke noget om - det kommer an på hvad I har aftalt i andelsboligforeningen. Har du set i vedtægterne om der står noget konkret om sådan noget murearbejde? ellers vil jeg skele til hvad du har aftalt med bestyrelsen..

Med venlig hilsen

Emil Linde

www.lifaco.dk

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)