Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimer AdSense til visning af relevante reklamer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg kunne forestille mig dette er et spørgsmål der bliver stillet meget herinde. I må bære over med mig. Jeg forsøgte med en Amino-søgning, men kom ikke frem til noget jeg kunne bruge.

Jeg har oprettet bloggen HotCocoa - en blog omkring Apple, iPhone, iPad og Mac - og vil gerne lege lidt med AdSense og Affiliate. Jeg er klar over trafikken ikke er stor nok til Affiliates, men det er nu mere noget jeg leger med og ser hvordan det foregår. Benytter mig af TradeDoubler.

Det jeg dog er interesseret i er AdSense. Jeg kan lide ideen om pay pr. klik, i sær når der ikke er så mange besøgene. Problemet er dog at Google viser fuldstændig urelevante reklamer - altså. Hvordan får jeg Google til at vise relevante reklamer for Apple, tilbehør, abonnomenter, tilbud osv.

Nu har jeg haft AdSense oppe og kører i præcis 14 dage - der burde begynde at dukke relevante reklamer op. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe Google? Hvad vil I foreslå? Skal jeg bruge en helt anden service?

Jeg er lidt på bar bund her... håber I kan hjælpe mig, da jeg er forholdsvis ny indenfor dette område :-) 

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 21:37

Hmm har Tradedoubler ikke et alternativ som er målrettet? Adsense er lidt en rodebutik med amatør annoncer som nok ikke vil klæde dit site.

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 21:45

Mener du et alternativ til at vise forskellige reklamer?

Det eneste jeg har fundet frem til - og benytter - er de 'statiske' bannere. Fx fra 3, som du ser i højre sidebar på forsiden, det er altid den samme reklame fra 3. Klikker du dig ind på et indlæg vil du altid se den samme iMac reklame.

Er det muligt via TradeDoubler at genere forskellige relevante reklamer som AdSense egentlig burde gøre.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 21:50

Lauritz:

Er det muligt via TradeDoubler at genere forskellige relevante reklamer som AdSense egentlig burde gøre.

Jeps, tag et kig på deres 'AdMatch'. 

Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 21:57

Kristoffer Føns:

Jeps, tag et kig på deres 'AdMatch'. 

Det ser rigtig smart ud! Den havde jeg ikke set før du nævnte det.

Så vil jeg lige spørge hvad du/I foretrækker? Tekst-, produkt- eller banner-baserede reklamer? Jeg ønsker jo selvfølgelig det der er bedst for læseren, og det der med størst sandsynlighed klikkes på :-)

Ved du/I om AdMatch er CPC ( pay-per-click) baseret som AdSense?

Opdaterer lige dette svar når jeg har fået tilføjet AdMatch til siden.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 22:02

Lauritz:

Det ser rigtig smart ud! Den havde jeg ikke set før du nævnte det.

Så vil jeg lige spørge hvad du/I foretrækker? Tekst-, produkt- eller banner-baserede reklamer? Jeg ønsker jo selvfølgelig det der er bedst for læseren, og det der med størst sandsynlighed klikkes på :-)

Opdaterer lige dette svar når jeg har fået tilføjet AdMatch til siden.

Det tør jeg ikke spå om. Jeg har ikke selv testet AdMatch, men jeg tror, at tests er vejen frem. Det er jo ret beset den eneste måde, du kan finde ud af, hvilken type reklamer, der er bedst for lige præcis din side.

Derudover har placering og størrelse også stor betydning, vil jeg gå ud fra, uden at være ekspert :)

Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 22:20

Nu har jeg leget lidt med AdMatch.

Jeg har smidt et billede i toppen, men de to tekst-baserede ads som skulle have været omkring midten er væk. De er blevet erstattet af ingenting, selvom jeg har tilføjet det til widget'en. Hvordan kan det være? Den var der i starten, men så forsvandt den efter noget tid.. link

Ellers ser det ud til at virke meget godt :-)
Tak for tippet om AdMatch. 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:54

Nu er jeg jo inkarneret fortaler for AdSense, så here goes:

Først og fremmest: Prøv dig frem; lav evt. nogle A/B splittests på annoncer (f.eks. adsense vs. admatch). Lav tests på annoncefarver, -placeringer, -formater osv.

Husk i øvrigt på, at adsense altid skal have en smule tid, inden de relevante annoncer vises. Annoncerne skal i øvrigt placeres på sider med indhold - og ikke "tomme sider".

Herudover kan adsenseprogrammet godt blive en smule "forvirret", hvis du viser meget forskelligt indhold på din side - hermed menes, at programmet ikke kan sjusse sig frem til, hvilke reklamer, der er relevante på din side.

Hvis sidstnævnte er tilfældet kan det enten afhjælpes ved at lave om på hjemmesidens indholdsmæssige struktur eller vha. googles section targeting

/JG

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)