Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør man slette søgeord med "lav søgevolumen" under sine Adwordskampagner?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg administrerer en række Adwords kampagner og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg bør slette søgeord under mine kampager, som har "lav søge volumen"?

Det jeg er i tvivl om er:

- "Optager" de plads i mine kampagner?

- Er det bedst at have så mange søgeord og long tails som overhovedet muligt, selvom de ikke har generet klik og viste annoncer? F.eks +badmintonpokaler under en kampagne for Pokaler.

Jeg ser frem til at høre fra jer derude.

/René

www.jef.dk. Online salg af emblemer og sportspræmier

Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:31

Hej René

du bør ifølge Google kun have 15-20 ord i en annoncegruppe, så på den led bør den ikke være i en gruppe hvis der er for mange i gruppen

Men, den optager ikke plads på "kampagneplan" der er du ikke begrænset

mange ord kan være på lav søge volumen det meste af året men så pludseligt bliver de vist når det er tid til det, hvis du for eksempel har "pakkekalender gaver" på som lukket søgeord vil det generere lav volumen, men i oktober vil den blive vist og i november vil den gå amok, så det kommer an på ordet

Mvh

david

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 11:13

Hej David

15-20 ord i én annoncegruppe??? Det kan da ikke passe. Kan du sende et link på den oplysning?

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:25

René:
Jeg administrerer en række Adwords kampagner og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg bør slette søgeord under mine kampager, som har "lav søge volumen"?

Hej Rene

Det kommer an på hvor konkurrencepræget det pågældende marked er, normalt behøver man ikke bruge tid på "lav søge volume" søgeord, men er du på et meget konkurrencepræget marked, så kan de være "skjulte stjerner", for opstår der pludselig en trend, som vender forbrugerens søgeudtryk, og du netop har de søge ord liggende til en kampagne, jamen så giver det guld og grønne skove, (indtil konkurrenterne selvfølgelig tilføjer det pågældende søgeord til deres kampagner. 

Så hvis søgeordet er relevant for din virksomhed, og du ikke skal bruge den plads (for der er søgeord begrænsning på adwords, mener det er 2000 stk pr. kampagne), så lad det ligge :) det koster jo ikke noget.

(PS. Ved godt det ikke har noget med denne tråd at gøre, men vil gerne lige rose jeres TV-spot på TVAarhus, jeg har kun set jeres reklame en gang, men kan huske jeres navn, så den har virket hos mig - overvej eventuelt at tage den videre til TV2oj :D )

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 11:37
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:38

René:

Hej Amino,

Det jeg er i tvivl om er:

- "Optager" de plads i mine kampagner?

- Er det bedst at have så mange søgeord og long tails som overhovedet muligt, selvom de ikke har generet klik og viste annoncer? F.eks +badmintonpokaler under en kampagne for Pokaler.

Jeg ser frem til at høre fra jer derude.

/René

www.jef.dk. Online salg af emblemer og sportspræmier

1. Hav så præcise søgeord som muligt. Det øger dit kvalitetsresultat, hvilket giver bedre placeringer for billigere penge. Ingen siger at den, der betaler mest skal ligge nr. 1.

2. Behold potentielle gode søgeord med lav søgevolumen. Det kan være det er et niche søgeord hvor de få, som søger på det rent faktisk ligger deres kreditkort.

3. Fjern mange af de søgeord med lav CTR og lav Konverteringsprocent. Det vil øge din samlede CTR, hvilket vil give dig bedre priser i forhold til CPC. Så vil du altså få billigere kliks på dine gode søgeord.

4. Hvad angår dine longtail søgninger. Gå til din oversigt over søgeord. Find fanen "Se søgeudtryk...", tryk der og vælg "Alle". Brug minimum en periode over 3 måneder. Så kan du se hvilke longtail søgninger du bliver fundet på. Her vil jeg anbefale dig at tilføje de relevante og gode longtail søgninger (giver billiger CPC), og fjerne de dårlige (sætte dem som negativt søgeord). Når du fjerner de dårlige øger du også dine chancer til bedre CTR, da du nu kun bliver vist på de mere relevante søgninger.

Håber det hjælper dig :-)

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:41

René:

Hej David,

15-20 ord i én annoncegruppe? Det kan da ikke passe? Det er jo ingenting. Har du et link til denne information?

Er der andre som kan bakke op?

Du må gerne have mange flere søgeord. De skal bare helst have et godt kvalitetsresultat. Google tør ikke sige du skal have 2000 søgeord, da det vil gøre kvaliteten dårlig.

Dårlig kvalitet = dårlige resultater for brugere = sure brugere = tabte brugere på Google = Tabt værdi for Google!!!!! 

Derfor vil de gerne have du har en god kvalitet på dine søgeord. Hold hele tiden øje med dine søgeords kvalitetsresultat (den skal gerne ligge på minimum 7/10 for de fleste af dem). Du ser kvalitetsresultatet ved at trykke på taleboblen ud fra søgeordet. 

Dbh. Yngvi

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:58

René:
Er det denne video de referer til?

Hej Rene

Ja, lige præcis..

Ligger kun inde med TV2 og DR som hovedkanaler lige fortiden, så selv TVAarhus kan være interessant engang imellem og kan huske reklamen/reportagen da jeg så domænet www.jef.dk i denne tråd, så den har ihvertfald bidt sig fast hos mig :)

Dbh Lasse

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 12:18

Fedt!:-)

Tak for det...Reklamespottet er jo lavet med et minimumsbudget, så det er godt at se det virker.

Rigtig god dag.

René

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 12:19

Hej Yngvi K,

Se det var et af det svar jeg ledte efter. Tak..Her er noget jeg vil arbejde lidt med.

Godt med nogle konkrete eksempler.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)