Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis fragt på webshop! Er det et effektivt trækplaster?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er med webshops,

Min partner og jeg skal i gang at åbne en webshop der sælger børnesko (ja, endnu een af dem!). Og vi vil jo gerne gøre det så let og overskueligt som muligt for kunderne at handle med os.

Men vi er i tvivl om det er et effektivt trækplaster at bruge "Gratis fragt" i markedsføringen? Eller forventer man som internet-handlende ikke at betale et eller andet beløb for at få varen tilsendt?

Hvad siger jeres erfaringer? Har I måske endda prøvet begge dele, og kunne måle forskellen i salget?

Glæder mig til at høre jeres input!

De bedste hilsner fra en ny bruger på Amino

Suzanne Smile

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:10

Nu køber jeg ikke børnesko - men jeg køber stort set alle mine ting på nettet. Gratis fragt er en virkeligt god ting at have! Det er ikke noget værre, end hvis du har fundet en fin butik med en god pris og er klar til at betale, og du skal så af med 70kr eller mere ekstra. Det har mange gange bare fået mig til at lukke vinduet og lede videre.

Helt sikkert en rigtig god idé! Selvom I selvfølgeligt bare sætter priserne tilsvarende op, vil alle mennesker gerne have noget gratis. Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at gøre det Wink

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:06

Hvis ikke I sætter prisen tilsvarende op på produkterne, er det om ikke andet en uhyre effetiv måde at opnå røde tal på bundlinien.

Hvis der er tale om standard mærkevarer med høj konkurrence, kan en sådan strategi til gengæld betyde at kunden ved sammenligning af varens pris vælger konkurrenten.

Min erfaring er at kunden godt ved, at fragt koster, og at udgiften bør placeres der, hvor den hører hjemme. Om fragten så skal dækkes 100% kan altid diskuteres.

E-købmand af guds nåde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Gratis fragt er et godt trækplaster alt andet lige, men jeres priser og kvalitet skal stadigvæk være konkurrencedygtige. Ofte sammenligner man jo totalomkostninger ved at købe på dem ene kontra den anden webshop og vælger den bedste pris med den hurtigste levering såfremt det er et standardprodukt uden variation.

vh Henrik Sejrbo

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:21

De steder jeg køber fra, betaler jeg fragt. Det har jeg ikke noget imod.

Hvis jeg køber for 600 kr det ene sted, betaler jeg ikke fragt.

Det synes jeg , du skal prøve. 

Folk samler sine indkøb på den måde. Det gør jeg i hvert faldt.

Godt nok er det din webshop, som skal selv betale for fragten. Men du kan sælge mere på denne måde.

Smile

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:58

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger. Det giver mig en god ide om i hvilken retning vi bør gå m.h.t. porto/fragt på vores webshop.

Jeg synes også selv det er fedt at handle et sted hvor fragten er "gratis". Og samtidig falder jeg også for "Køb for mere end xx kr og få sendt fragtfrit". Så måske man egentlig skulle afprøve begge dele...

Bedste hilsner fra Suzanne Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)