Den enes død, den andens brød... Nej sådan ønsker jeg det ikke, men... Jeg har altid undret mig over, hvor mange der dagligt ser på dødsannoncerne i avisen. Problemet er bare, at det ikke er de samme i hver avis, så jeg overvejede om ikke de kunne samles på en info-side, så man kun skulle besøge et sted. Dødsannoncerne kunne så evt. kategoriseres efter postnummer så folk kunne se hvem som var afgået ved døden i et bestemt område. Evt. få det som RSS feed når der var noget der døde i det pågældende postnummer. Der vil være en del administrativt arbejde i det, men indtægterne skulle gå via reklamer (Bedemænd, blomster etc.) Jeg synes umiddelbart det lyder som en god idé, men ser bare det helt store problem i, at dem som normalt ser på dødsannoncer, er ældre mennesker der ikke bruger computeren så meget. Det er ikke fordi jeg søger en pengemaskine, men mere for at køre en informationstjeneste. Hvad er jeres inputs? |
Jeg må indrømme at jeg ikke sidder og studerer dødsannoncerne i min lokale avis.
Jeg tror dødsannoncer er en uddøende race som den ældre generation bruger til at hidkalde bekendte i lokalområdet til begravelsen.
Jeg tvivler på at der er ret mange af min generation der ligefrem vil gide at abonnere på et rss-feed med dødsannoncer.
Men hvis man nu er en habil indbrudstyv vil det da nok være en fin service at kunne se postnummer for postnummer hvilke huse der vil stå tomme mens der er begravelse.
Så for dem kunne det nok blive en fin arbejdsplan.