Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Navision - åbentstående vare...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har problemer med at varer kan gå i minus antal på ordrer som er lavet lige efter hinanden. Nu har vi så fundet en vare hvor det er sket - og når man kigger historikken for varen i navision, kan man se at der ligger -1 stk på en linie som er markeret som åben.

Men vi har ingen åbne kladder eller ordrer der ligger.... så hvorfor står den så som åben?

Håber en kan hjælpe med om det er en fejl der ligger hos os - eller en fejl som ligger hos vores udbyder. De vil nemlig gerne fakturere os for at finde ud af hvor fejlen ligger...hmmm...

En kopi af linien:

Bogføringsdato    Posttype    Bilagstype    Bilagsnr.    Varenr.    Beskrivelse    Lokationskode    Antal    Faktureret antal    Restantal    Salgsbeløb (faktisk)    Kostbeløb (faktisk)    Kostbeløb (ikke-lager)    Åben    Løbenr.
05-01-11    Salg    Salgsleverance    11184    V100477            -1    -1    -1    407,97    -339,00    0,00    Ja    96164

 

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det lyder som om, at I har haft en ordre, som I har leveret (bogført leverance), men I efterfølgende har slettet salgsordren. Det vil sige, at ordren ikke har været faktureret, og derfor står den som åben?

Jeg er rimelig sikker på, at det ikke er en fejl i Navision, men blot en fejl i Jeres arbejdsgang.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Du skulle ikke gerne kunne slette en ordre, hvis den er leveret og ikke faktureret, så ordren bør stadig ligge der.

Du kan fra vareposten navigere til salgsleverance. På salgsleverancen bør ordrenummeret den kommer fra stå.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar :·) Det prøver jeg lige at forske i :·)

Hvordan fungerer navision verdenen egentlig under normale omstændigheder? Er det normalt at modtage en faktura fordi nogen har svaret på et spørgsmål? Jeg synes at de går i ekstremt små sko - men måske det bare er mig der er galt på den?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Du skal tænke på Navision eller konsulentvirksomheder i det hele taget, de lever ikke af at sælge fysiske produkter som en i handelsvirksomhed, det de lever af er at sælge deres viden og rådgivning. Så ethvert forespørgsel, som kræver, at virksomheden/medarbejderen skal bruge tid på at undersøge og besvare, er som udgangspunkt fakturerbart tid for virksomheden, medmindre andet mellem dig og virksomheden (f.eks. hvis I har indgået en supportaftale).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er normalt sådan det foregår. Nogle konsulent huse har support aftaler, hvor du betaler et årligt fee for supporten.

Du kan i princippet sige, at et konsulent hus vare jo er deres viden og den tid de bruger, så de skal jo tage penge for det :) Men normalt er der også en bagatel grænse :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt det som at vi jo også bestiller opgaver som vi betaler for. Og så er det mest bagatelgrænsen som jeg nok reagerer mest på.

Da jeg havde grafisk firma fakturerede jeg ikke selv tid hvis kunderne havde spørgsmål, eller lige skulle have flyttet et komma osv. Jeg så tiden som en service - holdt op mod at der så kom opgaver og ikke mindst et godt samarbejde.

Men jeg bliver selvfølgelig nødt til at acceptere hvis branchen fungerer anderledes her. Bare lidt svært at forstå - når man er vant til at give og modtage. 

Eks er det sket en del gange at noget har været galt i shoppen - som er deres skyld - og som har kostet salg.... men det er jo ikke noget jeg får dækket eller kan fakturere videre til dem. Og det er så her hvor jeg tænker at man kan gå i for små sko. Desværre...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Fra  FusionDynamics Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Du har lige præcist ramt "hovedet på sømmet" i en klassisk problemstilling kunder og konsulenthuse imellem. Netop denne manglende bagatelgrænse fa konsulenthusenes side, bliver ofte set som en "grådighed" af kunderne, der egentlig føler, at det burde høre ind under begrebet "kundeservice". Og det er langt hen ad vejen med rette, og faktisk får jeg mange henvendelser fra kunder, der bl.a. af denne årsag er træt af deres nuværende leverandør.

Problemstillingen hænger sammen med, at fokus i mange konsulenthuse har været på nysalg og det at få nye kunder i butikken, hvormed de eksisterende kunder på en måde risikerer at blive degraderet til en slags "tids-slugere", som vi skal sørge for at få vores betaling for. Nu skal man passe på med at generalisere - både for konsulenthuse og kunder - men faktum er, at mange konsulenthuse ikke indser, hvor god en kundeservice det er at have en bagatelgrænse, hvor man løser ting, som i princippet kunne faktureres. Det skaber i hvert tilfælde stor værdi, tillid og goodwill, og vi praktiserer det meget i vores virksomhed

Din tid er formodentlig også penge værd - så prøv du at sende dem en faktura næste gang, du bruger tid på noget, som skyldes en fejl fra deres side :-)

Kort sagt: Man skal som leverandør ikke tage sine kunder for givet - heller ikke selvom forretningen går strygende, og kunderne står i kø. God kundeservice bliver husket... langt mere end vi går og tror.

Et lille sidespring - Jeg håber, du fik løst problemet, som startede denne tråd.

Mange hilsener
Søren 

 

Fra 7860 Spøttrup
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hell

Vær opmærksom på at når der står -1 i antal på vareposten, er det ikke det samme som at varen som helhed er i minus.

Det er blot den enkelte post der har -1.

Mvh Brian Amtoft

 

Hjælp til Navision & Microsoft Dynamics Nav - www.compusats.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)