Hej Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg bruger til internet salg - nu skal jeg udvide til at være 100% selvstændig hvor jeg starter noget andet op, som jeg gerne vil lave til aps - kan jeg blot lave min enkeltmandsvirksomhed om til aps da jeg stadig skal bibeholde min internetvirksomhed ved siden af? Jeg ved jeg skal ligge 125.000 for at starte et aps op, men kan man sende et ændringsformular til erhvervs og selskabsstyrelsen omkring dette, og så går det sin normale gang? Hvis jeg skal investerer i en firmabil, kan den så bruges som en del af de 125.000 som skal skydes ind i aps? |
Fra enkeltmandsvirksomhed til APS
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Mhs. til firmabil så ja, de 125.000 behøver ikke udelukkende at være kapital, men kan også være aktiver. |
Det er ikke helt tydeligt hvad du vil - jeg svare udfra at du vil fortsætte med internet virksomheden som en personlig virksomhed. Og starte noget andet i selskabsregi. Det nemmeste er at stifte et anpartsselskab ved indskud af kr. 125.000 kontanter - der er en vejledning på EogS.dk som du kan følge. Efter stiftelsen kan du købe en firmabil, du skal dog huske på at det betyder at du skal beskattes af værdi af fri bil. Din internet virksomhed kan bare fortsætte som normalt i personligt regi. Hvis du vil omdanne en eksisterende virksomheden til et selskab kan du vælge at følge reglerne om skattefri virksomhedsomdannelse. |
|
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)