Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til APS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg bruger til internet salg - nu skal jeg udvide til at være 100% selvstændig hvor jeg starter noget andet op, som jeg gerne vil lave til aps - kan jeg blot lave min enkeltmandsvirksomhed om til aps da jeg stadig skal bibeholde min internetvirksomhed ved siden af? Jeg ved jeg skal ligge 125.000 for at starte et aps op, men kan man sende et ændringsformular til erhvervs og selskabsstyrelsen omkring dette, og så går det sin normale gang?

Hvis jeg skal investerer i en firmabil, kan den så bruges som en del af de 125.000 som skal skydes ind i aps?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 02:08
Så vidt jeg ved findes der ingen decideret ændringsformular, da du jo stifter en helt ny juridisk enhed (nyt cvr. nummer osv.), så jeg vil mene du skal stifte anpartsselskabet og afvikle din enkeltmandsvirksomhed. Det er der dog formodentlig nogen der kan give dig et mere uddybende svar på end jeg kan.

Mhs. til firmabil så ja, de 125.000 behøver ikke udelukkende at være kapital, men kan også være aktiver.

Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:37
Det er ikke helt tydeligt hvad du vil - jeg svare udfra at du vil fortsætte med internet virksomheden som en personlig virksomhed. Og starte noget andet i selskabsregi.

Det nemmeste er at stifte et anpartsselskab ved indskud af kr. 125.000 kontanter - der er en vejledning på EogS.dk som du kan følge. Efter stiftelsen kan du købe en firmabil, du skal dog huske på at det betyder at du skal beskattes af værdi af fri bil.

Din internet virksomhed kan bare fortsætte som normalt i personligt regi.

Hvis du vil omdanne en eksisterende virksomheden til et selskab kan du vælge at følge reglerne om skattefri virksomhedsomdannelse.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:00
Du skal-for ikke at få penge op af lommen -have omdannet din virksomhed til aps. der findes en lov, der hedder lov om skattefri virksomhedsomdannelse, der evt kan anvendes. for at omdanne skal der foreligge en vurderingsberetning fra en revisor, ligesom der skal foreligge stiftelsesdokument, der tager højde for vurderingsberetningen. herudover skal der laves et sæt vedtægter. Det sidste kan en advokat lave. mvh JonS
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:07
Lov om skattefri virksomhedsomdannelse kan ikke anvendes i den konkrete situation da der ikke er tale om en bestående aktivitet. Denne videreføres personligt. Derimod er  der tale om en aktivitet som ønskes nystartet i selskabet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)