Vi skiftede for et godt stykke tid siden vores URL-struktur i Joomla (til SEO-venlige URLs), men Google linker stadig til mange af de gamle, og besøgende fra Google bliver derfor redirectet til forsiden. Vores sitemap viser kun de nye URLs, så det virker underligt, at de gamle stadig er indekseret.
Nogen der har forslag til hvordan vi kan få Google til kun at vise de nye URLs?
På forhånd tak,
A
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
I skal sørge for at når man møder jeres gamle urls så skal de pege med en 301 redirect til de nye urls. På den måde vil Google udskifte dem løbende når de bliver mødt.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Dette er delvist korrekt.. Men ved at filføje den, kan det være at Google crawler siden på ny og indsamler de nye links istedet for de gamle.. og dermed erstatter dem..
Det går desværre ikke hurtigere end ved at blive crawlet via. InLinks..
Men det nemmeste ville være at lave en 301 Redirect fra alle de gamle URLS om til de nye..
Tak for tippet. Vi har en 301 redirect sat op, men den sender alle besøgende til forsiden af sitet, ikke til de specifikke nye URLs. Kan det være årsagen? Ville have troet, at Google automatisk ville fjerne alle sider med 301 uanset hvor den peger hen?
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Ved at 301 redirecte alle sider til forsiden, fortæller I Google at sidens nuværende placering er forsiden. Det er jo sådan set forkert. I bør istedet for lave en 301 redirect for hver enkelt side, med henvisning til den enkelte sides nye placering.
Og I bør lave 301 redirect, og ikke bare få Google til at indeksere de nye sider også. Der kan jo være andre sider der linker til jeres gamle URL'er og derfor skal de sider jo også henvises til de nye placeringer.
Disse 3 ord skal du passe på med. Hvorfor overlade arbejdet til Google? Google er snotdumme og skal have det hele at vide. Hvis en side er flyttet så skal de vide hvor den er flyttet til.... Ikke noget med "nårh ja men de finde de selv ud af".
Mads Jürgensen:
Men det nemmeste ville være at lave en 301 Redirect fra alle de gamle URLS om til de nye.
Så anbefal det istedet for det andet.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....