Min webshop gik ned her for nogle dage siden, og blev så "sur" på det system jeg havde valgt, at jeg besluttede mig for at skifte hele systemet ud. Så nu har jeg valgt at benytte en af mine egne webshop systemer og videre udviklet det så det er blevet endnu bedre og kan nu bruges til det jeg sælger. I den forbindelse har jeg også valgt nyt design og forbedre hele siden inden jeg sætter den online igen om nogle få dage. Jeg læser samtidig en masse om SEO, marketing, brugervenlighed og hvad der ellers hører til. :)
Får lavet ca. 130 nye produkt billeder i større opløsning end tidligere. Disse billeder vil jeg helst undgå at andre stjæler og bruger på deres webshops, derfor har jeg valgt at benytte vandmærker på dem alle. Men så kom jeg til at tænke på det her... Små ændringer kan have stor betydning for konverterings procenten... Så hvad sker der med konverterings procenten når man smider vandmærker på.. Har det nogen effekt (positiv / negativ)? Eller er alt som det plejer.. Kunne godt forestille mig at konverterings procenten falder en smule på grund af et stort tykt vandmærke midt på billedet. Men et lille i hjørnet har nok ikke den store betydning. Har ikke kunne finde noget omkring det her nogen steder, og ingen jeg kender har prøvet at undersøge dette. Så nu må jeg lige høre, om nogen af jer har testet dette? Eller måske har lyst til at teste. Jeg har tænkt mig at prøve at undersøge om der sker noget, synes da det vil være en meget god ting at vide.
Har tænkt mig at teste et par andre ting også når min webshop kommer op igen, men dem holder jeg lige for mig selv og skriver et indlæg omkring det senere :)
Tror du det har nogen betydning for konverterings procenten?Har det nogen betydning for konverterings procenten at have vandmærke på produkt billederne. Hvad tror du?
|
Du må regne med at resultatet af din afstemning er rent gætværk, så det er næppe meget bedre end dit eget gæt.
Du må splitteste for at være sikker.
Jeg vil dog mene, at hvis vandmærket er så tydeligt, at det forringer kvaliteten af billedet, så vil det have negativ indflydelse på brugervenligheden og dermed konverteringsprocenten.
Et diskret vandmærke i hjørnet, vil en billed-tyv vel bare klippe væk?