På en helt normal XHTML/CSS side, har jeg et område hvor jeg gerne vil have en anden person kan ændre teksten. Denne person har ingen erfaring med hjemmesider, så det skal være en mini-CMS løsning.
Jeg har valgt at kigge nærmere på Wordpress. Som jeg forstår det så integreres det som i dette eksempel:
Mit spørgsmål er om google også hopper over de php filer der bliver inkluderet?
Nej!
Hvordan skulle Google kunne det? PHP-filerne bliver jo inkluderet før det endelige indhold sendes til Google. Hvordan indholdet er fremkommet og hvor mange inkluderede php-filer der er, kan Google ikke finde ud af om så de ville :)
Besøg min hjemmeside og vælg 'Vi kode'. Det er det samme som Google kan se når de besøger siden. Den HTML-kode stammer fra 20-30 forskellige php-filer, som bliver inkluderet af to omgange - der er ingen måde, hvorpå du kan se at det ikke er én ren html-fil der bliver hentet.
Mit spørgsmål: Jeg har engang hørt af en ven, at googles robotter kun læser den rå html. At google overser både CSS, iframes mm.
Mit spørgsmål er om google også hopper over de php filer der bliver inkluderet?
Det var egentlig et sjovt spørgsmål . PHP bliver jo afviklet på serveren da det er et serversidescript, som sender html ud til brugeren/google. De ser ikke den pågældende php fil som bliver inkluderet.
Men hvis den ikke tager Php filer med.. hvilken løsning er så bedst at bruge for at google får noget ordenlig side med indhold at læse? Hvis det samtidig skal virke med noget CMS?
PHP bliver inkluderet og afviklet på serveren og sendt ud som html kode, som kan være i en .html, .php eller .whatever fil. Google læser jo den htmlkode som php'en spytter ud. Så kan ikke rigtig se din problemstilling?