Jeg spørger ud i mangfoldigheden af hjælpsomme Aminoer.
Hvad lægger i vægt på når i køber kartofler? pris,kvalitet, størrelser, udseende osv.?
Ville i være interesseret i at købe kartofler i større mængder f.eks. 12½ kg. og 25 kg. hvis de er billigere og stadig i den bedste kvalitet der er på markedet.
Håber i vil tage stilling til dette spørgsmål, og hvis i har andre indvendinger på hvad der betyder noget får jer.
MDB. Christian
Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning
Jeg er single lige for tiden, så jeg køber kun små poser / bakker med kartofler ( maks 3 kg ).
Noget af det vigtigeste for mig er at der ikke er jord på, så de bare kan smide direkte ned i gryderen, kan nemlig godt lige kartofler med skræl på, så det er ikke fordi jeg gør det af dovnskab - men jeg gider ikke at bruge en masse tid på at vaske kartofler rene for jord.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Jeg kigger efter om de ser pæne ud i skrællen og ikke ser alt for rynkede/gamle ud.
Jeg ville ikke købe så mange akrtofler, for jeg har ikek et køligt sted jeg kan lægge dem og giver ikke se på en kæmpe sæk i mit køkkenskab. Jeg køber faktisk altid poser med 2-3 kilo i, også selv om der er en større sæk billigere.
Nu er jeg singel og lidt af en gourme, og det vil sige at jeg indkøber mine kartofler til det jeg skal lave.
For mig er kartofler ikke bare kartofler, men at der er stor forskel på dem. Også derfor at jeg køber dem ind i mindre mængder. Da jeg simpelthen ikke ville kunne nå at fortære så meget. Ligeså kan jeg heller ikke opbevare dem ordentligt, så de går hurtigt til grunde hos mig.
Endvidere så fortrækker jeg at de er vasket, da jeg også gerne laver andet mad, end lige kartofler, og det betyder så at det jord, der er på dem, er noget som hurtigt kan komme over alt. Hvilket gør at man resikerer en mave infektion. Og jo det har jeg prøvet og det er absolut ikke sjovt.
Super, det er meget brugbart det i fortæller, måske jeg skal satse på de større familier, og dem med stor hus, evt, give en flamingo kasse til opbevaring.
Bor på en gård, hvor min far er kartoffel bonde, så vil da se om jeg ikke kunne lave en forretning ud af det, da jeg har let til kartoflerne, og de er af en rigtig god kvalitet.
Jeg spørger jer, da vi nok har et udsædvanligt forbrug af kartofler da de er lige for hånden hele tiden.
Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning