Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løber HP fra sit ansvar ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber i 2007 en HP server DL 165 G5 som i flere år kører upåklageligt.

I Januar 2011 er det tid til en re-installation af serveren. Jeg re-installerer den, og installerer efterfølgende HP’s eget opdateringssoftware.

Denne software downloader automatisk de drivere og de firmware-opdateringer der passer til alle hardwareenhederne i serveren, så også de er ”opdaterede”

Det der sker er, at HP’s eget software downloader og installerer en BIOS version, som ikke er kompatibel med min server.

Dette resulterer i, at serveren efterfølgende ikke kan boote, og ej heller repareres.

Ved kontakt til HP siger de, at det ikke er deres ansvar, at deres software har downloadet inkompatible softwarepakker og installeret dem.

Da serveren ikke længere er på garanti vil de ikke høre tale om at hjælpe mig i denne sag.

Jeg må indrømme, at jeg er fortørnet over deres behandling af sagen.

Hvad nu hvis  jeg havde haft en 4 år gammel bil, der var uden for garanti – og havde afleveret den til service på et autoriseret værksted.

På værkstedet opdaterer de bilens styresystem, til den nyeste version, hvilket resulterer i at bilen nu ikke længere kan starte, blinke eller bremse.

Ville det så være mit eget problem? – det tror jeg ikke…

For at bevise min påstand har jeg naturligvis trevlet nettet tyndt og på HP’s eget forum finder jeg en post, som beviser, at jeg ikke er alene:

http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=1421524

Hvad ville I gøre ?

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:14

Det er fandme useriøst.

Hvis de ikke mener at de har noget ansvar, så er der jo ikke andet for end at gøre andre opmærksomme på problemet samt hvordan de løber fra deres ansvar - Og så købe IBM næste gang :)
Om man kan køre en sag på det er svært at sige, men man skulle da tro at det var muligt - Dit eksempel er lidt skævt da det jo er dig selv som har udført opdateringen, men om ikke andet dem som har anbefalet den igennem deres program. Om kampen er værd at tage er jo nok et nej for alt andet end princippet.

Jeg ville nok lave en hjemmeside omkring problemet og ikke mindst håndteringen, og en til på et andet sprog. Hvis det bliver linket lidt til kan man jo nemt være heldig at få kniven lidt under dem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim.

HP har garanteret fraskevet sig alt ansvar og du har accepteret dette for at kunne installere softwaren.

Derfor løber de sikkert ikke fra ansvaret - det har de fraskrevet sig.

Er det elendig kundeservice?

Er deres måde at "løse" problemet for dig tilfredsstillende?

Er det sådan HP får flere kunder, når denne tråd ryger til tops i Danmark ved søgninger på Google?

Næppe.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 11:25

Tak for svarene

Ja, de store koncerner fraskriver sig jo ved enhver given lejlighed ansvar for stort set alt. 

Fakta er, at jeg har to tilbud ude hos kunder i øjeblikket, med servertilbud på den anden side af 50.000 - der er ingen tvivl om, at de HP servere jeg havde projekteret med, bliver tryllet om til IBM, inden aftalen underskrives. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:41

Hej Kim,

Øv en situation..

Arbejder selv en masse med HP og deres support kan godt være noget firkantet engang i mellem.

Selvom maskinen har en forkert BIOS burde du nu kunne flashe en ny på ?  Uden HP´s skidt og møg. Har du prøvet det?

Hvilke HP supportere har du haft fat i ? Dem som sidder i Irland?

Jeg har generelt altid brugt Proliant Support Pack og det har fungerer upåklageligt. hvilket OS har du lagt på ?

Og mærkeligt det specifikt er 165 og ikke 160 series...

Alt efter hvilken distributør du køber hos så kan de faktisk ofte være behjælpelige.. hvis du benytter actebis så smid en besked så har jeg nok en kontaktperson til dig.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 11:48

Hej Smith. 

Jeg har snakket med deres support i Irland, samt deres danske "Customer Relations Representative" Henrik Lilkjær. 

Jeg har selv arbejdet en del med HP i min tid, problemet med netop denne server er, at BIOS chippen er loddet på bundkortet, så jeg kan ikke engang swappe den. 

Har du en idé til hvordan jeg evt. kan flashe den er jeg meget lydhør :)

den kører med Server 2008 R2 - eller dvs... det gjorde den :/

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 12:01

Hej Kim,

Kim Gregersen:
Har du en idé til hvordan jeg evt. kan flashe den er jeg meget lydhør :)

Du kan downloade BIOS og værktøj til at flashe den fra HP's sider.
Jeg benytter værktøjet UNetBootIn og installerer en FreeDOS på en USB nøgle. Jeg kopierer så efterfølgende BIOS og værktøjer over og booter serveren fra USB nøglen og flasher BIOS.

Det plejer at virke, men da din BIOS er ødelagt, så ved jeg ikke om computeren kan boote op fra USB nøglen.

Alternativt, så prøv at finde en manual over bundkortet i serveren. Man kan ofte resette BIOS'en, så den nulstilles, men igen hvis den slet ikke vil starte fra BIOS.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 12:07

Problemet er, at den intet poster initialiserer eller lign. 

Der kommer ingenting på skærm, den starter ikke diske, den registrerer ikke usbporte, den starter ikke netværk....

Alt i alt har jeg en 20 kg. tung brevvægt.....

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 13:18

Kim Gregersen:

Jeg har snakket med deres support i Irland, samt deres danske "Customer Relations Representative" Henrik Lilkjær. 

Og hvad ville CRR ´en så gøre ved problemet ? Kan du betale dig fra at få det fikset?

Hvad koster et nyt mainboard til serveren. Jeg kan godt følge HP selvom du har fulgt hvad man burde kalde best practice..

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:35

Kim Gregersen:
Problemet er, at den intet poster initialiserer eller lign.

Ja, så skal du have loddet CMOS'en af bundkortet. Evt. finde et defekt tilsvarende bundkort og tage BIOS CMOS derfra.

Ellers købe nyt bundkort hos HP. Men igen, så er det vist både billigere og nemmere at købe ny server. Hvis serveren er 4 år gammel, kan du ikke finde en brugt til en billig pris ? Jeg ville nok ikke bruge så meget krudt på en så gammel server.

Enig, HP kunne godt være noget mere serviceminded. Det er de desværre ikke altid i alle situationer. Det må de så bøde med, ved at du fremover køber f.eks. IBM.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)