Hejsa, Jeg vil gerne have lavet varemærkebeskyttelse på mit firmanavn, helst til billige penge. Er der nogen der kan hjælpe mig herinde? |
ingen der vil spilde 5 minutter af deres fredag på at hjælpe mig ? :)
Hejsa, Jeg vil gerne have lavet varemærkebeskyttelse på mit firmanavn, helst til billige penge. Er der nogen der kan hjælpe mig herinde? |
M dfdf
ingen der vil spilde 5 minutter af deres fredag på at hjælpe mig ? :) |
M dfdf
Den bedste og billigste måde er online og Du kan ringe til dkpto.dk´s kundeservice som venligt og professionelt guider dig gennem forløbet. Deres nummer er 43508301 og for EU koster det omkring 6.000 såvidt jeg husker.. |
Køb ren argan olie her
Hej :) Jeg er selv i gang med EU-Varemærke-processen, startede tilbage i august måned 2010 og er i øjeblikket i "Application pre-publication A"-punktet, det betyder at hvis der bl.a. ikke er nogen indvendinger fra tredjepart så bliver varemærket registreret om små 3 måneder. Jeg ved ikke hvor meget du kan bruge min erfaring til, men det kunne være, at det kan hjælpe dig en smule. :) Registrationsprocessen:
2. Jeg valgte at ansøge om EU-Varemærke selv, i stedet for at benytte mig af andre, også for at få erfaring med hele processen selv. - Du kan ansøge om EU-Varemærke her: http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/QPLUS/forms/electronic/fileApplicationCTM.en.do For at "øve" mig på at udfylde ansøgningen, gjorde jeg det, at jeg skrev et volapyk-varemærke, men udfyldte ellers alt andet som om jeg virkelig ville gennemføre ansøgningen. Dette viste sig senere at være en god ide, da jeg nåede punktet Varer og tjenesteydelser, mere om det i næste punkt. 3. Varer og tjenesteydelser. Åååh ja, nu starter alt det sjove (læs: det mest hovedpine-givende ting man kan gøre ... overhovedet.) Det er her, at jeg fandt ud af, hvorfor varemærke-rådgivere koster som de gør. :)
Man kan ikke "bare" senere hen tilføje et vareklasse til varemærket. Man skal påny ansøge om varemærkeregistrering for de yderligere vareklasser man ønsker, at varemærket skal gælde for (så du skal igennem hele processen endnu en gang, med udgifter til grundgebyret osv.).
- Søg på vare- og tjeneste-klasser her: http://oami.europa.eu/euroclass/actions/ctfEntry.do - Læs blandt andet også det her vedr. vareklasser osv.:
Hvis du har andre konkrete spørgsmål er du velkommen til at spørge her eller på PM. Held og lykke med det. |
Kommer snart...