Hej, Jeg er helt ny her på Amino, så håber virkelig på nogle gode og brugbare svar for jeg er kommet i en meget stor krise. Jeg har haft butik i 3 år (en dame og børnetøjsbutik) som egentlig kører ok trods krisen... i sommers tog jeg springet og åbnede en ny i anden by. I efteråret spurgte min ansatte i den ny butik om ´jeg ville sælge ? grunden til jeg åbende en ny var for at dele varer mellem de 2 butikker da jeg handler med bestsellers mærker som er i meget store boxe. - vi talte frem og tilbage blev enig om en pris for butikken og at vi ville handle varer sammen hos mine leverandøre og derefter dele lige over. Hun skulle overtage her dne 1. februar i år !!! - vi har siden sen efterår handlet ind sammen på MIT kundenr til levering af varer det næste halveår fren, vi tog sågar et nyt mærke ind til levering til april i år.... alt var på plads, kontrakten på at hun overtog, at lokale og inventar osv. var hendes pr 1 feb og at vi den dag opgjorde lageret som hun skulle overtaget til indkøbspris. - alt foruden pengene som hendes bank åbentbart først ville lade falde den 1 feb på overtagelsesdagen. Da vi nåede den 16.januar ringede hun og sprang ganske enkelt fra egentlig uden så mange grunde andet end at de alligevel ikke ville det her...... !!!!!!! ?????? samme aften ringede min udlejer i det lokale jeg jo så havde opsagt for at HUN kunne overtage og sagde at hun lige havde ringet til ham og at hun havde påtænkt sig at åbne dog uden om mig !!! sevom han sagde at hun var temmelig illoyal så var hun "ligeglad". i samråd med en god ven skrev jeg en bortvisning til hende og skrev at jeg tilbage holder hendes løn indtil videre. Nu vælter det ind med varer som VI har bestilt - og mange af mine leverandør vil ikke tage varerne retur, så nu går alt galt for mig kan jo af økonomiske årsager ikke have tøj til 2 butikker i en butik. en ellers god og sund butik er nu forvandlet til et helvede for mig..... -
Hvad Fanden gør jeg, synes jo ikke hun skal slippe vi taler nok omkring 150.000 for butikken, 300.000 i varelageret også nok det sammen for de varer det næste halve år hun skulle have køt halvdelen af - hvordan står jeg stillet og hvad er mit næste træk ?
Håber virkelig en / flere kan hjælpe mig videre
Pft Janni
|
Hej,
Sikke noget. Jeg ville søge juridisk bistand - fx gratis retshjælp grundet din situation. Dog er Jeg betænkelig overfor det lovlige ved at tilbageholde vedkommendes løn. Den har hun jo optjent som ansat og ikke som kompagnon. Men søg helt klart juridisk bistand for det lyder virkelig omfangsrigt!
Held og lykke!!