Hvis jeg køber noget på alibaba.com Hvad skal jeg så betale, og hvordan forgår det?
mvh. Martin Thomassen. |
prøv at gå nærmere på denne side http://www.skat.dk/
Mvh.
Kristian Lim Andersen
Hej Martin Det er et meget generelt spørgsmål du stiller, men jeg kan fortælle lidt om mine egne erfaringer. Da jeg efter længere tids forhandling via E-mail, var blevet enig med leverandøren om en pris og fragtpris på 90 USD, så overførte jeg pengene (krydsede fingre for at det nok skulle gå :-) og efter ganske kort tid fik jeg bekræftelse på at varerne var blevet produceret som jeg havde ønsket og var blevet afsendt. Det jeg ikke havde fået af vide var at de 90 USD for shipping, kun dækkede til århus havn. Jeg blev ringet op af et dansk shipping firma, der oplyste at jeg nu skulle betale en stor stak gebyrer, bl.a handling, terminalafgift, miljøafgift, China-import-fee (meget tvivlsomt hvad det præcis dækker over) osv. Jeg endte med en ekstra udgift på 3000 kr. for at modtage varerne i DK, altså udover de 90 USD som jeg egentlig havde troet var nok. Jeg kunne have undgået nogle af disse ekstra 3000 kr. hvis jeg på forhånd havde henvendt mig til et shippingfirma og fået en pris på fragten, fra kina til DK, så det vil jeg anbefale dig. Udover dette, skal du være importør-registreret, det er ikke voldsomt bøvlet og det hele kan ordnes på erhvervs og selskabsstyrelsens hjemmeside. Jeg vil ønske dig og held og lykke med projektet, hvis du har mere konkrete spørgsmål er du meget velkommen til at skrive.
Venlig hilsen Kenneth
|
Vi har importeret ting fra kina flere gange, nogle gange mindre forsendelser som kan sendes med UPS, mens det andre gange har været pallevis, så det var med skib. Venter faktisk i øjeblikket på et par paller nu, som indtil videre er 2 uger forsinket, så det er også noget der kan ske. Tjek skat for hvad procenten er af told på det du vil importere, da det kan variere meget alt efter matrialerne. Men jo, få fat i et shippingfirma, så får du en fuld pris for hvad selve fragten af varerne koster. |