Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-abc

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen. Der er rigtig mange (inklusiv mig selv) der spørger indtil SEO og hvordan det skal gøres osv. og der er rigtig mange forskellige steder man kan læse om emnet. Derfor fik jeg den idé at prøve at samle et lille overblik over SEO i én tråd. Derfor vil jeg gerne spørge jer alle sammen hvad jeres fremgangsmåde er når I skal lave SEO på en hjemmeside?

Jeg er forholdsvis ny inden for faget, men jeg vil da også komme med min egen lille fremgangsmåde, som jeg håber kan starte debatten:

• Undersøgelse af keywords (hvilket keywords skal man bruge osv.)
  • Analyse af nuværende SEO på hjemmesiden
    • Findes der et program på nettet der kan give en idé om hvordan SEO’en er på en tilfældig side? Eller skal det vurderes manuelt? Det jeg mener, er i forhold til forbedringer af struktur, sitemaps osv.
  • Sidetitler, meta-descriptions og artikler
    • Brug de relevante søgeord til at skrive sidetitler (max 67 tegn), meta-descriptions (max 156 tegn) og artikler
    • Skriv naturligt og overdriv ikke brugen af søgeordene
  • Forbedre strukturen på siden (eller det vil i måske gøre før?)
    • Så det er lettere for google at ”crawle” siden. Jeg har dog ikke selv så meget erfaring med dette, er der nogen af jer der har et bud?
    • Måske noget intern linkbuilding, fra f.eks. forsiden til ”om os”, ”priser” osv.
  • Generelt om onsite SEO
    • Ændre permalinks
    • Beslut om du vil bruge ”www” eller ej – 301 redirect
    • Ændre navne på billeder, lige som med permalinks
    • Undgå flash
    • Highlight sætninger (h1-h6)

Herefter kan man selvfølgelig gå i gang med noget linkbuilding (offsite SEO)

• Find relevante blogs/hjemmesider osv. Hvor du selv kan linke til din side f.eks. amino, facebook.
  • Find relevante blogs/hjemmesider osv. Hvor du kan få andre til at linke til din side.
  • Find relevante og gode linkkataloger
    • Det er dog lidt forskelligt om folk anbefaler dette eller ej.

Jeg håber det virker overskueligt. Jeg ved godt der sikkert er meget andet man kan gøre, og at det er umuligt at skrive det hele i en tråd, men jeg håber at jer SEO-eksperter derude kan bidrage med lidt af jeres viden, så vi kan få samlet et lille overblik. Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle jer der bidrager med input/tips til SEO, på diverse sider/blogs/tråde - det er sgu godt arbejde.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:55

Det er en rigtig fin og overskuelig oversigt over det basale SEO, du har komponeret her.

Et lille trick jeg bruger, i forbindelse med linkbuilding er, at lave en søgning på Google på de søgeord, jeg vil rankes på og så se, om jeg kan få mit link på så mange sider der ligger øverst i søgeresultatet som muligt, da Google uden slinger i valsen siger, at disse sider er relevante for mine søgeord. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Bjarke Klüwer:

Det er en rigtig fin og overskuelig oversigt over det basale SEO, du har komponeret her.

Et lille trick jeg bruger, i forbindelse med linkbuilding er, at lave en søgning på Google på de søgeord, jeg vil rankes på og så se, om jeg kan få mit link på så mange sider der ligger øverst i søgeresultatet som muligt, da Google uden slinger i valsen siger, at disse sider er relevante for mine søgeord. 

Det er faktisk et godt råd Bjarke, det er hermed noteret. Det kunne være jeg til sidst skulle prøve at lave en lille opsummering af de forskellige foreslag her på tråden, hvis der altså kommer nogle flere af dem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:13

Hej Keld

Jeg synes det er et rigtig super incitament. Men om en måned når jeg skal bruge det, og ikke kan huske hvor jeg læste om det - hvad så?

Der findes forskellige blogs om seo. Men på mange af disse blogs skal man have et vist forhåndskendskab, eller så blogges der vidt og bredt om seo. Hvorfor ikke starte en "nybegynder" blog om SEO? En slags  - introduktion til seo?

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)