Hvorfor kan folk ikke stå ved det de har laver/gjort og betale det de skylder.
kan være jeg har misforstået dit indlæg, så beklager jeg det
Jeg bliver total harm over folk der løber fra sit ansvar, som det lyder du er ved?
Det er aerlig snak at du har den holdning, men jeg kan ikke se hvad din fordoemmende kommentar hjaelper nogen?
Det burde staa kreditorer klart, at naar de handler med et ApS saa haefter indehaverne kun med den ansvarlige kapital, intet mere, altsaa under forudsaetning af at de oevrige spilleregler overholdes - og denne risiko boer man have med naar man handler med selskaber. Det er simpelthen SPILLEREGLERNE.
Om man er en mand der aerer sin gaeld uagtet de juridiske spilleregler er en anden sag. Respekt til dem der goer det, og jeg haaber selv jeg har rygrad og ressourcer til at goere det, skulle uheldet en dag ramme mig.
Hvad faar vi saa ud af at lade folk gaa nedenom og hjem med en masse gaeld som slettes naar korthuset falder sammen? Forhaabentlig giver de mere vovede initiativer, der rent faktisk lykkes, et nettooverskud, set fra et "makrooekonomisk perspektiv" naar tabene der foelger med er trukket fra. Det er vel ikke for sjov at vi har opfundet virksomhedsmodeller med begraenset haeftelse - de maa jo have haft en ide med det paa Christiansborg.
Jeg har som kreditor vaeret med til at finansiere op til flere ApS'er som gik i graven. Det gjorde ondt paa pengepungen, men det er en risiko jeg har taget, og en risiko jeg ved at jeg baerer ved at have ydet kredit lidt uagtsomt.
Og til traadstarter. Jeg ville oenske jeg kendte svaret. Jeg synes du skal koebe en time hos en revisor - evt. telefonisk kunne goere det - hvis du altsaa har raad. Saa kan du faa at vide hvor skabet staar - eller evt. en advokat. Jeg kan anbefale Jimmy Olsen & Jacob Toejner som ogsaa er paa amino - og jeg er sikker paa at de begge ved besked.
Du kan dog ogsaa vaere heldig at tante olga kigger forbi denne traad med et kvalificeret svar :)
Held og lykke med det hele - og det goer mig ondt at dit projekt ikke gik. Jeg haaber ikke at det gjorde alt for ondt paa dig, og jeg haaber at du proever at realisere dine droemme paa anden vis.