Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamer på privat bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne påsætte reklamer for min virksomhed på min private bil.

Kan jeg tjene penge på, at køre med reklamer på bilen skattefrit (har kigget på sponsorcar.dk)?

På forhånd tak!

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:20

du kan godt tjene penge på det ja, men ikke skattefrit..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 13:32

Hmm, hvordan skal jeg tolke det de skriver på sponsorcars hjemmeside:

Skal man betale skat af det, man tjener?
- Det er ikke vores opfattelse at du skal beskattes af gavekort eller rabatter, som du modtager fra en annoncør. Såfremt du modtager kontanter for din kørsel, er det vores opfattelse, at du skal opgive dem som B indkomst. Er du i tvivl, så kontakt din lokale SKAT.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:47

det skal tolkes sådan at får du et gavekort eller rabatter af dem du kører med reklamer for, så skal det ikke beskattes.. men modtager du kontanter - skal det opgives som b-indkomst..

Det skal selvfølgelig beskattes alt sammen, men mange vælger ikke at gøre det når det drejer sig om gavekort og rabatter..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 14:05

Ok, så er jeg medWink

Mange tak for hjælpen!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:47

jnj:

Hmm, hvordan skal jeg tolke det de skriver på sponsorcars hjemmeside:

Skal man betale skat af det, man tjener?
- Det er ikke vores opfattelse at du skal beskattes af gavekort eller rabatter, som du modtager fra en annoncør. Såfremt du modtager kontanter for din kørsel, er det vores opfattelse, at du skal opgive dem som B indkomst. Er du i tvivl, så kontakt din lokale SKAT.

Det er vist noget de skriver for at få kunder! Gavekort som betaling for en ydelse sidestilles med kontanter og er skattepligtige.
Ang. rabatter, så er det vist en gråzone. Et firma må selvfølgelig gerne give rabat, men hvis rabatten gives på baggrund af en modydelse, så er det jo ikke længere en reel rabat.
Det er formodentlig småpenge der er at hente på, at køre med reklamer, så det bliver næppe et problem.
Jeg ved faktisk ikke om der findes en "bagatel-grænse"? Jeg kan huske at have set firmaer, der tilbød 3 flasker rødvin, hvis man kørte med en bagrudestreamer i en periode. Men det er en del år siden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)