Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis man har et ApS og til driften har brug for en kassekredit. Hvad gør man hvis man ikke vil stille personlig sikkerhed, i dette tilfælde kr. 500,000.00

MVH

Michael

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 20:09
Hvis man ikke er villig til at stille sikkerhed tror jeg du i mange tilfælde må gå tomhændet hjem !
Tilmeldt 30. Jan 07
Skrevet kl. 20:26
Hmmm, jeg forstår meningen i dit svar, men når man driver en virksomhed med overskud, hvorfor så stille personlig sikkerhed, det gør man jo ikke overfor andre leverandøre.

MVH

Michael

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:36

Hvorvidt kravet om personlig hæftelse er rimeligt eller ej kan vi ikke rigtig vurdere, når vi ikke ved mere om din virksomhed end det er tilfældet. Men som forholdvis nystartet selskab uden aktiver, der kan pantsættes, er faktum, at det kan blive utroligt svært at få kredit i en bank uden personlig hæftelse.

Der er ikke andet for end at prøve nogle forskellige pengeinstitutter, bruge dine forhandlingsevner og se hvor langt det rækker. Men du udsender grundlæggende et dårligt signal, når du ikke vil stille personlig sikkerhed - nemlig at du ikke selv tror på, at virksomheden kan tilbagebetale lånet. Hvis du selv var overbevist om det, ville du jo ikke have problemer med sikkerhedsstillelsen.

Dertil kommer, at skulle det lykkes dig at få et lån uden sikkerhed, vil renten på lånet typisk være højere end ellers, og selskabet belastes derved med unødige ekstraomkostninger.

Tilmeldt 30. Jan 07
Skrevet kl. 21:51
Hej Mathias

Tak for dit svar. Det er faktisk selv min grundholdning, at hvis man tror på sin virksomhed, så har man selvfølgelig ikke noget problem med, at stille personlig sikkerhed.

Jeg spørger her i dette forum, fordi jeg har talt med andre selvstændige, som ikke stiller personlighed sikkerhed og de har kreditter som er væsentlig højere end mine kr. 500,000.00

Baggrunden for min forespørgelse er at en partner er udtrådt af virksomheden pga. andre interesser, i den forbindelse skal aftalen med Danske Bank laves om. I de 10 år virksomheden har eksisteret har ejerne hæftet personligt, og jeg kan forstå det med en nystartet virksomhed. Nu undre jeg mig over, at der er så meget livrem og seler i bank verden. Derfor fisker jeg efter gode argumenter, eller måske en Amino kan anbefale en bedre bank.

MVH

Michael

Tilmeldt 24. Feb 07
Skrevet kl. 13:49
Dete rigtigt at du kommer tomhændet hjem fra banken hvis du som minimum ikke stiller personlig kaution. Banken vil bruge deres standardspørgsmål "hvis du ikke selv tror på din virksomhed, hvorffor skal vi så" Jeg har selv prøvet det og på et tidspunkt da jeg ville købe aktier i banken bad jeg om en garanti for at jeg ikke led tab hvis kurserne skulle falde. Det kan man ikke få det ved jeg godt men de havde utroligt svært ved at svare på hvorfor jeg skulle have tillid til bankens aktieværdi når de ikke selv havde. Smid den i flæsket på dem når de giver dig standard spørgsmålet 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)