Er der nogen som har erfaringer med salg af fysiske produkter (ikke software) til tyske og svenske virksomheder via webshop ? Jeg har en ide om at nogle kunder helst vil handle "lokalt", kan være skræmt af "told", fragt, kommunikations skræk og lang leveringstid. Nogle erfaringer ? |
Salg til tyske B2B kunder fra webshop ?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Så det er faktisk lige så nemt som i DK..... |
Ole net-distribution.dk
Jeg ved godt at der ikke er den slags problemer ! Det som jeg er ude efter er om kunderne i henholdsvis Sverige og Tyskland hellere handler lokalt end i et nabo land ? |
F.eks bedre udvalg, priser o.lign. |
Ole net-distribution.dk
Hej Ole Hvad hvis priser udvalg m.m. er det samme, hvor stor en andel af dine ordrer lægger du så i danske butikker i forhold til udenlandske? |
Er ikke i tvivl om at de fleste handler lokalt - hvis alt andet er lige. Jeg vil selv hellere handle i en web-butik i Roskilde end i Milano ! Forudsat igen alt lige. Har solgt og arbejdet en del i Tyskland og kender ingen der er så så loyale mod egne produkter og butikker. Jo ældre kundegruppen er, jo mere udpræget er dette. Det ændres dog med de yngre generationer. |
jfc
Hejsa Jeg har læst tråden og jeg vil lige komme med lidt hjælp. Vi i Frihjemmeside.dk har erkendt at verdenen er større end Danmark derfor har vi ansat tysk og engelsk personale til at håndtere vores udenlandske kunder men også vores danske kunder der gerne vil sælge i udlandet. Indenfor tysk export har vi ansat en mand med mange års erfaring i handel i tyskland ikke kun markedsføringsmæssigt men også lovgivningsmæssigt. Du er yderst velkommen til at kontakte os for yderligere information eller se på www.frihjemmeside.dk Med venlig hilsen Morten Nüchel Frihjemmeside.dk |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)