Har en scannet webshop, som normalt viser antal besøgende på siden, men jeg tror simpelthen ikke på denne statistik - kan man på nogen måde finde en mere pålidelig statistik over ens eget site nogle steder?
Eller kan man virkelig regne med det antal der står i ens admin modul i scannet?
Jeg vil også ligesom Mikael anbefale googel analytics. Jeg bruger det til mere end 15 sites og det er det absolut bedste statistik system jeg har prøvet.
Tak for svaret, jeg havde lige helt glemt at jeg egentlig havde en analytics account - så nu har jeg lige været inde og tjekke det ud, og tingene passer ikke sammen :)
Iflg. scannet skulle der have været 12.000 besøgende på min side, mens analytics siger knap 1000 , så det an man altså ikke regne med :)
Ja det må jeg vist være sikker på når analytics siger 4,52 sidevisningerpr. besøgende = ca. 4500 sidevisninger :)
En anden ting, kan man se i analytics hvordan besøgende mere specifik manøvrere på ens side, og en statistik for hvor mange der går hele vejen og køber i sidste ende - eller skal man sidde og sammenligne besøgende fra analytics med ordre på scannets eget admin modul?
Ja, men jeg vil sige at pengene er givet godt ud og hurtigt vil blive tjent hjem igen.
Du kan se hvilke søgeord som tjener penge og ville som ikke gør.
Et eksempel: Hvis du f.eks ligger i bunden af side 1 med søgeord1 og du kæmper en kamp med at få det højere op. I analytics ser du så at søgeord1 slet ikke konvertere, men at søgeord2 som ligger på side2 konvertere særdeles godt - så kan du konsentrere dig om det ord i stedet for.
Dette var et lidt firkantet eksempel, men pointen var god nok.
Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk
Kan det ikke tænkes at det er "hits" du ser i Scannet? Det kunne ligne dem at vise det
Jeg må også sige, at jeg på det varmeste anbefaler Google Analytics. Bl.a. fordi det er gratis, det er meget udbredt (så det er nemt at få hjælp) og sidst men ikke mindst fordi det er koblet tæt sammen med Google AdWords, så du får ultra-gode data at arbejde videre med.