Hej alle i garvede amino brugere. Jeg har fundet ud af at jeg er ekstreme dygtig til at reparere elektronik og jeg har også været ved at starte en virksomhed op omkring reparation af Iphones (det gik over alle forventninger bedre end regnet med). Men pga job i en telebutik, fik min sidebeskæftigelse lige pludselig en stor konfliktinteresse fra min arbejdsgiver så derfor måtte jeg pænt lukke mit iphone værksted ned, for ikke at misligeholde min ansættelseskontrakt fra arbejdsgiver. Her kommer så min ide. Jeg overvejer at starte et Websted eller blok som i første omgang ikke skal tjene penge, (dette gøres udelukkende af interessegrunde) Mit site skal selvfølgelig indeholde guides om hvordan man fikser iphones. Mine guides skal illusteres med billeder og tekst som gratis kan afbenyttes, men billeder og tekst er bare så TØRT så der skal selvfølgelig også være video guides, men for at få adgang til dem skal man tilmelde sig mit nyhedbrev. Nyhedsbrevet har i første omgang ingen betydning for sitet andet end at jeg gerne vil have nogen meld til. Udover guides til gør det selv folket, så vil der også være markedsføring til proff reperatøre (ingen uden fortjeneste til sitet, men med deres tilladelse) Der vil også være link til steder hvor man kan købe reservedele og anmeldelse af forskellige ting og sager. Jeg vil på forsøgsbasis prøve at skabe noget trafik på sitet.
Hele min ide er baseret på NON-profit, men det er der jo ingen der kan leve af :-) Selvfølgelig er mine guides gratis, men det er nok kun 20-30 procent af de mennersker derude som har en defekt iphone som selv vil lave den, derfor skal vil jeg gerne så vidt muligt konvertere min traffik videre til proff reparatørene. Jeg vil de første par måneder kører målinger på hvor meget trafik jeg egentlig konvertere, hvis jeg kan konvertere god trafik til proff reparatørene, så skal der udarbejdes en affiliate aftale med reparatørene, hvorpå de betaler for den trafik jeg giver dem. og først her bliver mit nyhedsbrev aktuelt, fordi så skal der jo selvfølgelig sendes mail ud til alle der er tilmeld med forskellige tilbud og produkter.
Det lyder sikkert i jeres øre som en ganske alm affiliate case, men da jeg er totalt grøn indenfor området, vil jeg bare lige have bekræftet om dette er fremgangsmåden eller ej. Ligger du evt inden med et godt råd eller 2 så lytter jeg gerne, også hvis det er kritik til min ide. Du spørger sikkert dig selv nu (hvorfor klør han ikke bare på og laver affiliate aftalerne med det samme, jo problemet er at jeg ikke må påtage mig andet job eller på anden vis lave noget arbejde, da det står i min ansættelses kontrakt hos min arbejdsgiver) så jeg vil ikke belæmme dem med at muligt, før jeg virkelig kan se om der er en mulighed i dette.
Tak fordi du læste med
|
Jeg synes det lyder som en super god idé, nu også hvor du brænder for området med reperation af iphones allerede. :)
Jeg tænker næsten at der må være et eller andet loft i din ansættelseskontrakt på hvor meget du må tjene "ved siden af". I mange hobbyer og fritidsinteresser ender man jo måske også med at stå med nogle penge, f.eks. for medlemmer eller noget sponsering af en art. Desuden skal du heller ikke registrere en hel virksomhed til dette formål, medmindre du selvfølgelig tjener over de 50.000 kr. om året. Ved ikke hvad du har regnet med der?
Jeg tvivler stærkt på at en affiliateside i dette omfang, kan have noget at gøre med din ansættelseskontrakt.
Og jo, hvis du desuden har brug for noget hjælp til at få hjemmesiden bygget op - så kontakt mig på jonasgoth@gmail.com ;)