Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal unge presses til, at tage en uddannelse?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så pissesvært at vælge "hvad man skal være" - rent uddannelsesmæssigt. For man finder først ud af hvad det egentlig går ud på, når man først er gået igang - det er det der er problemet. Der bliver brugt enormt mange ressourcer i samfundet på at unge prøver at finde "den rigtige uddannelse". Der er mange unge som ikke har nogen specifik interesse - de flakker rundt. Valg af uddannelse er en jungle, medmindre man altid har drømt om at blive arkitekt eller sygeplejeske.

Hvis man går ind på uddannelsesguiden og ser på forskellige uddannelser, så virker det ikke altid troværdigt, det der bliver beskrevet. Det er uigennemskueligt. Så det ender med at man "Googler" uddannelsen, for at finde ud af hvad det i virkligheden går ud på. (tak, gud for internettet!)

Nu har jeg været igang med uddannelse i snart 4 år - først var jeg 1 år på et studie, som jeg droppede. De seneste 3 år har jeg været igang med HA-Almen.

Jeg har ikke et eller andet specielt, som jeg bare brænder for. Jeg hopper rundt fra interesse til interesse. Da jeg altid har fået middel til gode karakter i skolen, så er det, for sådan en som mig, nok en meget god ide at vælge en videregående uddannelse. Jeg tog simpelthen et valg - at sætte mig for at gennemføre noget - også selvom det er kedeligt at læse lektier.

Jeg tror ikke man får noget ud af, at tvinge nogen til noget - så sætter man automatisk bremserne i og bliver trodsig. Det er der ingen der vinder noget på! Ønsket om en uddannelse skal komme indefra!

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)