Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg begynde som selvstændig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er en ung kvinde, der meget gerne vil være selvstændig som min levevej. Men jeg ved bare ikke, HVAD jeg skal lave. Min højeste uddannelse er gymnasiet, men hvad kan jeg så gøre derfra?

Jeg vil gerne lave noget, der er på et lidt "højere" niveau - ikke fordi jeg er snobbet. Men jeg er ikke så interesseret i at stå i butik, håndværker o.lign. Jeg tænkte mere på noget rådgivning, konsulent osv. Men der er så mange underlige betegnelser, og kræver det en bestemt uddannelse for at starte? Der er jo mange titler, der ikke er beskyttet. Jeg er ret forvirret, så kan i ikke give mig nogle gode råd?

Mine interesser er i øvrigt i retning af: sprog, formidling, IT, rådgivning, skriftlighed, kommunikation, hvis det kan hjælpe.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:43

Hvis du vil hjælpe andre på et lidt højere niveau er det måske ikke helt ved siden af at uddanne dig, så du har et speciale du kan rådgive i på et lidt højere niveau:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46

Jeg vil give Majbritt ret.

Det du skal spørge dig selv om er, "Hvad er jeg god til?" og så gøre det.
At du gerne vil være et-eller-andet er ikke helt nok. Du bliver nødt til at have viden om emnet - og meget viden.

Hvis du som virksomhed skulle købe en ydelse som det du gerne vil udbyde, hvilke krav og forventninger ville du så have til det firma som tilbyder det? De ting skal du selv kunne efterleve.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:52

Dine chancer for success er langt større hvis du starter med at identificere dine interesser på et mere specifikt niveau.

Du kan lide IT og Sprog samt at være konsulent.
Hvad med optimering af salg, papirgang og lignende.
Du kunne blive bureaukrati dræberen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:52

Men der er jo bare en meget vigtig faktor: Det handler ligeså meget om, hvad der er BRUG for. Det er jo ikke nok, at det er min interesse. Der skal jo også være kunder

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 13:07

kvinde91:

Men der er jo bare en meget vigtig faktor: Det handler ligeså meget om, hvad der er BRUG for. Det er jo ikke nok, at det er min interesse. Der skal jo også være kunder

Det er både rigtigt og forkert.

Det er selvfølgelig ikke meget ved at gå igang med noget hvor der allerede er 1 mio andre og kunderne er få.

Men på den anden side skal du ikke vælge noget bare fordi der er masser af kunder. Hvis du ikke selv har en personlig interesse for det du beskæftiger dig med vil der være risiko at du efter kort tid mister interessen og ikke er motiveret nok til at gøre dit arbejde EKSTRA godt.

Prøv evt. at læse indlæget på min blog Motivation, fra Ide til handling - Tholst.dk

Håber det kan bruges :)

God weekend

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:37

Der er kunder til langt de fleste ting, det er bare et spørgsmål om timing og at have den rette indgangsvinkel til en branche. Hvis der er mange konkurrenter i en branche, er det utrolig vigtigt for dig, at adskille de fra de andre - lad være med at gøre som alle andre, men prøv at sætte dit personlige præg på din virksomhed :-)

Som de andre skriver er du nødt til at finde ud af hvad du godt kan lide at arbejde med - og starte derfra.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:39

Hej

Jeg vil tilslutte mig de andre - hvad har lyst til at arbejde mig? Hvad brænder du for? Og hvad er du ekspert i?

Som selvstændig er vigtigt at have passion for det man laver - en vision der holder dig kørende selv i modgang og som gør at du får julelys i øjnene når du fortæller andre om din virksomhed.

Spørg dig selv hvilken forskel du vil gøre for andre? En anden vinkel kunne også være vil du hjælpe virksomheder eller individer?

Held og lykke!

Dbh

Lucy Lee

www.LeeConsulting.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)