Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte ny forening

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

Er der nogen der kan hjælpe mig ved at besvare dette.

Jeg vil gerne starte en forening hvor jeg hjælper de unge kriminelle med at komme væk fra gaden, ideen er der planen er der, men nu kommer million dollar spørgsmålet, kan man oprette en forening hvor der ingen kontigent er, det vil sige medlemmer ikke betaler? er dette muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

zesraf:

hey

Er der nogen der kan hjælpe mig ved at besvare dette.

Jeg vil gerne starte en forening hvor jeg hjælper de unge kriminelle med at komme væk fra gaden, ideen er der planen er der, men nu kommer million dollar spørgsmålet, kan man oprette en forening hvor der ingen kontigent er, det vil sige medlemmer ikke betaler? er dette muligt.

Ja. Der er ingen krav om, at der skal være medlemsbetaling.

Tilmeldt 4. Feb 11
Skrevet kl. 12:28

Min plan kom ved at jeg i sommers lavede en musikvideo for en artist. Ved musikvideoen skulle jeg bruge en hel masse unge, jeg havde egentligt kun ringet til 4 stykker og spurgt om de ville komme og tage nogle venner med, men da vi gik gang med musikvideoen, så fik jeg samlet omkring 150 unge nede fra gaden, de sys det var herre fedt at være med i en musikvideo, de kom væk fra gaderne og alt det lort de nu lavede 3 dage, mange af de unge sagde os det ville være fedt at hvis de fik lov til at lave deres musikvideoer da en del af dem rapper osv. jeg vil gerne lave en forening for de unge, hvor de får mulighed for at lære de grundliggende ting ved musikvideoer osv, og så hjælpe dem igang med det, alt er frivilligt.

Men vil gerne vide hvis jeg lejer mig et sted ind og lave en bestyrelse osv, kan jeg have medlemmer hvor der ikke betaling, og søge om tilskud til leje af lokalet osv for at få det hele til at løbe rundt rent økonomisk?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Tilmeldt 4. Feb 11
Skrevet kl. 12:47

???

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:52

zesraf:
Men vil gerne vide hvis jeg lejer mig et sted ind og lave en bestyrelse osv, kan jeg have medlemmer hvor der ikke betaling, og søge om tilskud til leje af lokalet osv for at få det hele til at løbe rundt rent økonomisk?

Du kan sagtens lave en forening, leje lokaler osv., men om du kan få tilskud er ikke sikkert.

Din forening, og ikke mindst dens vedtægter, skal godkendes hos den kommune den er hjemhørende i for at få tilskud. Du kan evt. spørge på Fritids- og Kulturforvaltningen (eller noget lign. alt efter hvad det hedder i din kommune) om reglerne for at blive tilskudsberettiget hos dem.

Ellers kan du også søge tilskud andre steder, et af dem er hos DUF (Dansk Ungdoms Fællesråd) hvor du sikkert også kan få råd og vejledning til at komme godt igang med projektet.
http://duf.dk/forside/tilskud/

HTH
/Brian 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:05

Jeg har selv undersøgt muligheden for at lave en forening i forbindelse med velgørenhed osv. Der kontaktede jeg min kommune og det er mit råd til dig.

De kan vejlede dig i en masse ting, min kontakt fortalte at der sidder en gruppe advokater m.m. i en gruppe som gratis hjælper med vedtægter oprettelse osv. på fyn, kan dog ikke lige huske det, fordi det var et langt navn, men kommunen kan helt sikkert fortælle dig det.

Du kan godt starte en forening og blive moms og skatte fritaget, men det kræver en bestyrelse på min 3 medlemmer, en formand, kasser og et medlem, mener jeg det er.

Ved at du har en forening med cvr nummer kan du også søge støtte hos forskellige funde - dog tager det meget lang tid nogen steder at få støtten, men med de rigtige kontakter igennem kommunen og nogle gode projekter så kan du nå langt.

Iøvrigt er der en afd. på kommunen jeg mener hedder familie og ungdom, få fat i afd. chefen for denne og læg dit forslag frem, de er meget glade for sådanne initiativer og mange kommuner har også tit gamle projekter som måske ligner dine, men som de ikke kan fortsætte med, da de ikke selv kan søge støtte. Men da du kan, er de tit meget samarbejdsvillige.

Det er dog et fuldtidsjob, pga. papir arbejde, støtte ansøgning, møder osv osv. Dog kan du, ved at være projektleder give dig selv løn for dit arbejde og det er helt lovligt og moralsk ok at gøre det....

Håber du kan bruge mit svar...

Og god vind med dit projekt. 

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)