Hej Alle, Vi har herinde i lang lang tid været i tvivl om reglerne for at man skal holde forbruger skadesløs ved reklamationer. Vi sælger elektronisk udstyr, og har en samarbejdsaftale med nogle freelance / selvstændige montører, hvor vi tilbyder montering til kunderne. Som de selvfølgelig betaler for. Spørgsmålet er så; Hvis der er noget af udstyret der går i stykker eller bare ikke virker helt korrekt - hvem har så ansvaret for at afmontere det, så det kan blive sendt ind til reparation hos producenten? Ofte kan kunderne ikke selv afmontere det og har brug for en professionel til det. Det afhænger af hvor god kunden er med en skruetrækker osv. Hvis det er sådan at det går i stykker efter 14 dage, er der selvfølgelig ingen tvivl - så må vi som forhandler betale montøren for at tage derud og fikse/ombytte. Men hvad når der er gået et år eller 1 1/2 ? Jeg er meget i tvivl, fordi jeg synes det er en svær grænse. Der er ingen der forventer at Fona kommer ud og afmonterer din fladskærm når den skal ind til reparation. Men samtidig forventes det ofte at vi kommer ud gratis og afmonterer udstyr når det skal ind til reparation - eneste forskel er at kunden har betalt for montering hos os... Så er der nogen der har et klart svar på hvad lovgivningen siger her? Hvad skal vi rette os efter.? .. Hvis vi sælger et elektronisk produkt til en kunde, hvor han også betaler os for at komme ud og montere det hos ham - hvem skal så betale for at få det afmonteret og sendt til reparation hvis der er et problem med det efter 1 år / 1 1/2 år ?? Eller er der en forskel på garantien på produktet og garantien på monteringen? Håber der er nogen der kan hjælpe mig her, så vi kan få en helt fast guideline at gå efter! |
Slet ingen der kan hjælpe?