Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via DBA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay den er lidt tricky for ved ikke om jeg skal poste her eller under e-handel.

Anyway, jeg arbejder med storkøkkenudstyr og da jeg ofte oplever kunderne gerne vil sælge deres brugte maskiner til mig når jeg sælger dem noget nyt, har jeg fået oparbejdet mig et rimeligt lager. Det lager vil jeg gerne sælge ud af nu. Derfor har jeg været inde på DBA.dk og overvejet at lave nogle annoncer, som så ville komme i kategorien køkkenudstyr - maskiner og så under forhandlere.

ex (ikke min) http://www.dba.dk/pizza-master-pizza-oven-fr/id-71737246/

Men er der noget jeg skal være opmærksom på?. Min plan er at jeg vil lave nogle annoncer og så kan folk kontakte mig enten via dba eller tlf hvis det har interesse. De kan så se hvad det er for maskiner i mit showroom og så evt købe dem hvis det er.

Jeg har tidligere solgt private genstande via DBA.dk og har gode erfaringer, men er der noget jeg skal vide når jeg vil sælge igennem mit firma?

Hej

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:26

Jeg er næsten helt sikker på, at der gælder andre regler for dig nu, når du ønsker at sælge dine ting gennem erhverv frem for privat. Jeg mener - uden at være sikker - at DBA tager et mindre beløb, når du skal oprette dig som erhverv-profil frem for privat-profil (som er gratis). Jeg tror umiddelbart, at det er dér, forskellen ligger - at du betaler for at blive oprettet som erhverv-profil. 

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 22:35

ja du har ret i det er dyrere, men tænkt ikke så meget på hvad det koster og hvad prisen er, mere om der er nogle faldgrupper, eller ting jeg skal være opmærksom på.

Hej

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:43

Få kontant ved udlevering af varen, da der er god chance for at møde folk der vil snøre dig. Sælger du til private gælder der samme regler som ved al andet salg (reklamationsret osv.)

Et godt tip er at lave en salgsliste på f.eks. PDF, så når folk henvender sig på én annonce, så vedhæfter du listen. Der kan jo være andre produkter kunden er interesseret i.

Godt salg!

Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

elkoger:

Okay den er lidt tricky for ved ikke om jeg skal poste her eller under e-handel.

Anyway, jeg arbejder med storkøkkenudstyr og da jeg ofte oplever kunderne gerne vil sælge deres brugte maskiner til mig når jeg sælger dem noget nyt, har jeg fået oparbejdet mig et rimeligt lager. Det lager vil jeg gerne sælge ud af nu. Derfor har jeg været inde på DBA.dk og overvejet at lave nogle annoncer, som så ville komme i kategorien køkkenudstyr - maskiner og så under forhandlere.

ex (ikke min) http://www.dba.dk/pizza-master-pizza-oven-fr/id-71737246/

Men er der noget jeg skal være opmærksom på?. Min plan er at jeg vil lave nogle annoncer og så kan folk kontakte mig enten via dba eller tlf hvis det har interesse. De kan så se hvad det er for maskiner i mit showroom og så evt købe dem hvis det er.

Jeg har tidligere solgt private genstande via DBA.dk og har gode erfaringer, men er der noget jeg skal vide når jeg vil sælge igennem mit firma?

Hejsa.
Ved ikke om du har overvejet det?
Men kender et par stykker der har haft stor succes med at købe en reklame spot på en Besøgt hjemmeside der kunne have interesse for dig.. Nu skriver du at du sælger køkkenudstyr, så vil det jo være oplagt af få den lagt ud til firmaer der laver køkkener.. 

En anden mulighed kunne være at sponsorer nogle udstillings modeller til de firmaer så fx når man er ude og se på et køkken så ser man også dit produkt på køkkenbordet..
Og evt give sælgerne af udstyret lidt provision hvis de får kunden til at købe noget af det, når de bestiller køkkenet  

Folk der bruger DBA, GulOgGratis og lign, søger jo ofte brugte produkter, så der kunne jeg ikke forestille mig dine priser kunne konkurrere med.. Men der kunne du jo ligge de brugte udstillings modeller ud på

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg spørger i øst og du svarer i west, har du overhovedet læst hvad jeg skriver ?

Du snakker om ting som slet ikke omhandler mit spørgsmål...

Hej

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)