Okay den er lidt tricky for ved ikke om jeg skal poste her eller under e-handel. Anyway, jeg arbejder med storkøkkenudstyr og da jeg ofte oplever kunderne gerne vil sælge deres brugte maskiner til mig når jeg sælger dem noget nyt, har jeg fået oparbejdet mig et rimeligt lager. Det lager vil jeg gerne sælge ud af nu. Derfor har jeg været inde på DBA.dk og overvejet at lave nogle annoncer, som så ville komme i kategorien køkkenudstyr - maskiner og så under forhandlere. ex (ikke min) http://www.dba.dk/pizza-master-pizza-oven-fr/id-71737246/ Men er der noget jeg skal være opmærksom på?. Min plan er at jeg vil lave nogle annoncer og så kan folk kontakte mig enten via dba eller tlf hvis det har interesse. De kan så se hvad det er for maskiner i mit showroom og så evt købe dem hvis det er. Jeg har tidligere solgt private genstande via DBA.dk og har gode erfaringer, men er der noget jeg skal vide når jeg vil sælge igennem mit firma? |
Jeg er næsten helt sikker på, at der gælder andre regler for dig nu, når du ønsker at sælge dine ting gennem erhverv frem for privat. Jeg mener - uden at være sikker - at DBA tager et mindre beløb, når du skal oprette dig som erhverv-profil frem for privat-profil (som er gratis). Jeg tror umiddelbart, at det er dér, forskellen ligger - at du betaler for at blive oprettet som erhverv-profil.