Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler en del hjælp ang selvstændig café OSO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at skrive OSO (Obligatorisk Selvvalgt Opgave, 10. klasse i folkeskolen) om at blive selvstændig med en café.

Jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med et par spørgsmål? Bare så jeg får en idé om hvor jeg enten kan læse om det, eller et konkret svar.

Spørgsmålene lyder:

1. Hvor er café-miljøet meget udbredt, og mindre?
  2. Hvor lang tid tager det at uddanne sig til barista?
  3. Er det nemmere nu, i forhold til for 5-10 år siden?
  4. Hjælper de forskellige caféer hinanden? (her tænker jeg på om forskellige caféer i samme by hjælper hinanden nogle gange)
  5. Hvor meget kan man regne med at arbejde i starten?

Hvis ikke i har svaret på dem alle, eller bare 1, ville det også være super da jeg kan bruge alt den hjælp jeg kan få fat i.

mvh

Lasse

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:02

Hej Lasse.

Er det "kun" det danske marked, som du skal forholde dig til?

I så fald vil jeg anbefale dig, at finde nogle fagfolk til at svare på dine spørgsmål også.

Det giver et klart bedre indblik i emnet, hvis du både har fagfolk og kunder med i din opgave.
Her er der nogle caféer fra København:

http://ibyen.dk/restauranter/guide/rest_guideartikler/ECE1144196/anmeldernes-dom-her-er-de-bedste-cafer/

Men prøv at udvælge nogle forskellige caféer rundt om i landet og stil dem de samme spørgsmål – du kan lave interviews over telefonen.

Ud fra disse udtalelser kan du så sammensætte nogle diagrammer til din powerpoint og bruge deres udtalelser til dit skriftlige projekt også.

For at få kunderne i tale, ville jeg kigge rundt i lokalområdet eller spørge nogle, der er fan af nogle bestemte caféer på eksempelvis Facebook, om jeg måtte stille dem nogle spørgsmål, således, at du laver en voxpop.

Jeg håber, at dette gav dig nogle ideer.

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:36

Hej Casper.

Det i orden, vil prøve at høre nogle kunder først og fremmest, for derefter at kunne sige til forskellige caféer at kunderne i byen mener .... og så høre hvad de siger til det, så jeg får af vide hvad kunder kan lide / ikke kan lide ved forskellige caféer! 

Tak for idéen 

mvh

Lasse

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:32

Først skal du finde Deres fag organisation. Der vil du kunne få svar på en del af dine spørgsmål. Send dem eventuelt en mail med din deadline.

Mvh.

Antonio

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)