Hej. Jeg er i gang med at skrive OSO (Obligatorisk Selvvalgt Opgave, 10. klasse i folkeskolen) om at blive selvstændig med en café. Jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med et par spørgsmål? Bare så jeg får en idé om hvor jeg enten kan læse om det, eller et konkret svar. Spørgsmålene lyder:
Hvis ikke i har svaret på dem alle, eller bare 1, ville det også være super da jeg kan bruge alt den hjælp jeg kan få fat i. mvh Lasse |
Hej Lasse.
Er det "kun" det danske marked, som du skal forholde dig til?
I så fald vil jeg anbefale dig, at finde nogle fagfolk til at svare på dine spørgsmål også.
Det giver et klart bedre indblik i emnet, hvis du både har fagfolk og kunder med i din opgave.
Her er der nogle caféer fra København:
http://ibyen.dk/restauranter/guide/rest_guideartikler/ECE1144196/anmeldernes-dom-her-er-de-bedste-cafer/
Men prøv at udvælge nogle forskellige caféer rundt om i landet og stil dem de samme spørgsmål – du kan lave interviews over telefonen.
Ud fra disse udtalelser kan du så sammensætte nogle diagrammer til din powerpoint og bruge deres udtalelser til dit skriftlige projekt også.
For at få kunderne i tale, ville jeg kigge rundt i lokalområdet eller spørge nogle, der er fan af nogle bestemte caféer på eksempelvis Facebook, om jeg måtte stille dem nogle spørgsmål, således, at du laver en voxpop.
Jeg håber, at dette gav dig nogle ideer.