Man ser efterhånden flere og flere, der anvender en online udgave af kataloger, nyhedsbreve osv. på deres hjemmeside og hvorfor? Jamen selvfølgelig fordi PDF'en efterhånden er forældet og gmmeldags. Den har relativ dårlig læsbarhed, er tung og langsom at downloade og så er den desuden ikke søgemaskinevenlig! De smarte online magasiner er alt det PDF'en ikke er! De giver brugeren en visuel oplevelse i særklasse, de er nemme at læse og let tilgængelige. For virksomheder giver en digitalisering af kataloger osv, mulighed for at kunne publicere bredt rundt omkring på de sociale medier. -og som en vigtig detalje for mange, spares end stor del af budgettet i takt med at vi skåner miljøet!
Nogen der har gode erfaringer med sites, der giver mulighed for at konvertere PDF filer til flash kataloger? Det skal være nemt, hurtigt og billigt!
Der er flere former for pdf filer. Nogle der er lavet ordentligt hvor Google let kan scanne dem, og andre der er indscanninger af papir udgaver med mere. De kan selvfølgeligt ikke læses.
Jeg har en side: Pageview.dk, der klarer det for dig - du kan teste det gratis ved at uploade en PDF. Hvis du så er tilfreds, så kan du aktivere den ved at betale. Hvis du ikke er tilfreds, så lader du bare være med at aktivere den.
Hvis snakken går på PDF versus Flash er søgemaskiner ikke et argument ;)
Hvorfor ikke, hvis indholdet ikke er et andetsteds på sitet, så virker PDF da fint.
Jeg mente bare at PDF netop er at foretække til online-kataloger frem for Flash, hvis man vil have lidt ud af søgemaskinerne. De kan trods alt indekseres på en forholdvis fornuftig måde.
Som jeg læste det, brugte letty85 søgemaskiner som argument for at benytte flash. :-)
Arbejder med web, cms og www generelt. Søgemaskineoptimering i særdeleshed
Jeg er ikke selv en haj til søgemaskineoptimering, men så vidt jeg kan se, nævner de fleste spillere på markedet netop, at almindelige PDF filer ikke er søgemaskinevenlige. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre for Google aft finde en givent ord i forskellige PDF'er.