Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken web shop skal jeg vælge

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa - lige et link til Shopify - www.shopify.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:09

Kim Jørgensen:
Golden Planets OpenBizzBoz-shop kunne også være en løsning.

Den løsning havde jeg også tilbage i 2007.

Sammenlignet med systemer som Shopify og Magento er det ikke særligt godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Rikke:

praksis. Og jeg ved heller ikke hvor længe man binder sig. Tænker det bare som en 'startløsning' indtil jeg finder ud af hvor meget jeg kan omsætte :-)

Det kan godt betale sig, at finde den rigtige løsning fra starten. Jeg vil foreslå dig at bruge nogle ekstra dage på at få gennemgået de enkelte muligheder - det er givet godt ud.

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:46

Du er pt. i gang med at finde en Løsning, på et problem, du endnu ikke har defineret. Det kommer der sjældent noget godt ud af.

Start istedet med at definere dit problem. Du kunne fx svare på spørgsmål som disse:

• Hvad skal shoppen kunne
  • skal du have mulighed for nyhedsbrev?
  • skal den være seo-optimeret?
  • hvor mange produkter drejer det sig om?
  • Hvilke design kan du godt lide?
  • Hvordan ønsker du at vedligeholde siden?
  • Har du et regnskabsprogram, det skal integreres med?
  • Hvad har du ca. at økonomi til at komme igang?
  • Hvem skal vedligeholde din side?

En god ide er også at finde et par eksempler på webshops, hvor funktionaliteten minder om det du ønsker. 

Når du har skrevet en masse ned om dette kan du prøve at lave et udkast til en kravsspecifikation ud fra disse. En nem opdeling fra starten kunne være at klassificere dine krav i fx. kategorierne "need to have" og "nice to have" - hvor den første gruppe indeholder de krav, som du SKAL have og den næste gruppe indeholder funktionalitet, som du gerne vil have, men som ikke er 100% nødvendige.

Når du så har gjort dette, så er du allerede godt på vej med at beskrive dit problem. Derefter kan du jo poste disse krav herinde, eller hyre en fyr/god ven til at kigge det igennem for dig og evt. specificere det endnu mere.

Derefter vil du stå med et godt udkast til en kravsspecifikation, hvorefter du vil have meget lettere ved at vælge shopsystem (eller hyre en, der kan hjælpe dig med at finde det rigtige system).

Held og lykke med det :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:12

Lasse Smith:

Derefter kan du indehente tilbud, jeg ved ikke om du planlægger stor eller lille shop.
Men hvis du planlægger en større webshop, så prøv Getashop.dk.
Jeg kender dem ikke personligt, men det er en aktiv Amino og der har ikke været dårlige anmeldelser om shoppen.

De laver det i Magento som er rigtig god til store webshops, leder du efter en der er af mindre størrelse, så vil jeg anbefale Hikashop til Joomla.

Mange tak for henvisningen Lasse. Ja det er korrekt vi kan lave en komplet køreklar webshop baseret på systemet Magento for 9.995,- og har allerede hjulpet et utal af andre Aminoer.

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Minimotion.dk Skrevet kl. 22:12

Hej Ole,

Tak for link - tjekker den lige ud!

//RIKKE

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Minimotion.dk Skrevet kl. 22:21

Hej Rasmus

Tak for de gode råd - jeg er allerede meget bevidst om hvad det er jeg gerne vil have, men har her til at starte på ikke de store specielle krav. Og derfor er der mange af standardløsningerne, der kan passe til mine krav. Mange af de 'pakkeløsninger' der findes har rigtig mange funktioner implemeteret, så jeg er meget obs på oppetider og (online-)support, så kunderne hele tiden har adgang til at købe.

Ved at starte op på en 'pakkeløsning' kan jeg komme igang forholdsvis billigt og gøre mig nogle erfaringer med hvordan en senere skræddersyet løsning skal være.

Tak igen for dine input!

//RIKKE

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)