Hej Amino-brugere. Jeg har gået og tænkt på at lave en mobil-del til min webshop her på det sidste, men jeg er meget i tvivl om hvor stort potientale det egentlig har. Så må jeg høre nogle bud, hvad mener I? Bliver det en døgnflue eller kommer det til at erstatte det eksisterende Internet? :) |
Jeg tror ikke på noget tidspunkt, der har været snakket om at M-Commerce skal erstatte det eksisterende Internet.
M-Commerce er jo bare at du bruger din telefon til at surfe det normale net, så er der nogle sider der er optimeret til dit device og nogle der ikke er!
Jeg mener at havde læst en Gartner forudsigelse, der sagde at i 2014 vil der være flere Smartphones der kan surfe nettet, end der er computere.
Så det er klart at det vil påvirke den måde websites ser ud på, selvom man skal huske at f.eks. iPhone faktisk er allerede er fantatisk til at surfe almindelige sites.
Men smartphones er bare en af de devices som websites og shops, i fremtiden vil være fristet til at understøtte. Tablets og Netbooks kommer jo også med hastige skridt, og settop bokse lurer i horisonten.
Så nej det er ikke en døgnflue, og du kan roligt gå igang. Ligesom os der laver de bagvedliggende systemer til shops og sites, godt kan gå igang med at finde gode løsninger på den udfordring at et website i fremtiden, vil skulle kunne leverer optimale oplevelser til alle de forskellige devices!