Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min arbejdsgiver vil have at jeg skal arbejde freelance i stedet for at være fastansat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fastansat i et meget lille firma bestående af min arbejdsgiver og mig selv.

Jeg er den første ansatte som min chef har haft og han føler sig overvældet i den administration som er forbundet med at have en fastansat medarbejder. Han har derfor foreslået om jeg i stedet kunne tænke mig at være selvstændig og således fungere som underleverandør til hans firma. Min løn vil stige fra 40-60.000 pr mdr ved 37 timers ugentligt arbejde.

Umiddelbart lyder det tillokkende, men... kan jeg på nogen måde sikre mig at jeg får tildelt de 37 timer ugentligt arbejde som er aftalen. Jeg vil ikke risikere ikke at kunne forsørge min familie hvis han pludselig beslutter sig for kun at tildele mig, for eksempel, 10 timer ugentligt, eller slet ingen...

Jeg er klar over at man løber en større risiko som selvstændig end som fastansat hvilket jo også er afspejlet i lønnen, men man må da kunne sikre sig mht et minimum antal tildelte timer og opsigelsesperiode???

Mvh.

Mads

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:32

40-60 er det så incl. moms når du skal fakturere ham ?

Tilmeldt 31. Jan 11
Skrevet kl. 23:49

Ja, det må det være. Min løn er nu brutto ca 40 og jeg vil få 60 ind i firmaet. Jeg har endnu ikke styr på det at være selvstændig...

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 23:56

Hej Mads,

Så skal du skriv en freelance kontrakt med ham om at du arbejde som freelancer/konsulent for ham i 37 timer om uge til en fast pris som hedder 60.000 kr. ex moms. om mnd. Hvis han ville opsige sin kontrakt så skal det være en måned forud. Det ville sige en kontrakt på fast antal timer og fast pris.

Kontrakt kan du download her: http://ida.dk/selvstaendig/raadgivning/Sider/kontrakt.aspx 

Med venlig hilsen
Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 31. Jan 11
Skrevet kl. 00:00

Hej Nhat

Det lyder som en rigtig god ide, du skal have mange tak for hjælpen.

Mvh.

Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)