hej igen, i gode aminoér. jeg fik en god hjælp sidst, som jeg har arbejdet videre med, og er nu rendt i endnu et problem, vi starter et aps selskab ultimo dette år, hvor en grundlæggende ting, i forretningsideen er et affiliate system, der vil forhåbentligt blive rigtig mange mennesker der får en økonomisk gevinst, ved at hjælpe os frem. spørgsmålet er så, om vores selskab har oplysningspligt, overfor told og skat, idet vi tilgodeser vore medlemmer, for deres hjælp, og udbetaler dem et beløb..? rent hypotetisk, udbetaler vi 500kr til 100.000mennesker, eller 100.000kr til 5 personer, er der nogen forskel, mht. oplysningspligt? er det nok at skrive sig ud af det, at folk selv har pligt til at oplyse told og skat? hvis nogen har et link, der henviser til hvorvidt der er oplysningspligt, ved et affiliate program, vil jeg gerne se det, en ting jeg har tænkt over er, (hvis vi har oplysningspligt) hvordan man håndterer cpr oplysninger? det vi har fundet ud af, mht. udbetalingerne, er at vi afmomser udbetalingen til private, og til firmaer udbetaler vi beløbet + moms. er der forskel i oplysningspligten, i de 2 tilfælde? mvh Spender |
Oplysningspligt?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
hej Bent Zimmermann det vil sige, at i de tilfælde hvor vi krediterer et beløb, inkl. moms, til et firma, har vi ikke oplysningspligt, og i det tilfælde hvor vi afmomser et beløb, og krediterer en procentdel og udbetaler honorar/ provision til en privat, da har vi oplysningspligt. hvad sker der i det tilfælde hvor en privat, omsætter en vare af sin egen, via vores netværk, og vi opkræver betalingen, og krediterer den til denne private, har vi da som mellemled oplysningspligt? altså jeg mener om vi skal fortælle skattevæsenet at Søren Fup har solgt sin plæneklipper for 500,- kender selvfølgelig reglen om omsætning på 50.000, men hvis en privat sælger en 4-5 emner om året.. er det rigtigt forstået, at vi kun har oplysningspligt, i det tilfælde hvor vi honorerer den private, med et tjent beløb?? mvh spender |
Det er sådan set rigtigt men jeg vil ikke hænges op på den private del. Det ville jeg nok drøfte med Skat. Jeg læser bare bestemmelsen i skattekontrolloven sådan at I har oplysningspligt når I udbetaler honorarer til personer/firmaer uden et momsregistreringsnummer (men i praksis er den bestemmelse meget overset). |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
hej Bent Zimmermann jeg sad nu og ville finde det software, som vi skal bruge fra skat, og sjovt nok søgte jeg på software+oplysningspligt, og fandt amino her som nr. 1 på google.. ![]() selvom denne bestemmelse er meget overset, så finder jeg det alligevel nødvendigt at indberette, dels ville vi fremstå uprofessionelle, såfremt vi invalideres på et tidspunkt, fordi vi sidder til gilde ved skattefar, og til dels fordi vi vil fremstå professionelle, hvis vi fra start, har fuldstændig styr på dette, og intet er overladt til tilfældigheder. ville det ikke være tåbeligt at ignorere dette? jeg mener, det er jo bare at lave en kommafil, og bruge skat´s software, og dermed indberette denne kommafil een gang årligt? vi står professionelt, og skal aldrig sidde til bords ved skattefar. hvis vi får dette koncept færdigt, vil det blive så omfattende, at de udbetalinger der vil være, bliver enorme, i den forstand, at rigtig rigtig mange vil få en mindre udbetaling, og ved det, får vi megen opmærksomhed, og så er det rart at kunne udlevere alt på forlangende. mvh Spender. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)