Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Typo 3, dynamic Web etc. - Hvad skal jeg vælge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er en større dansk grossist virksomhed der handler med aluminium, kobber, messing og lign. og er pt i gang med at finde en leverandør der kan hjælpe med at udarbejde en ehandelsløsning/portal.

Jeg har snakket med forskellige firmaer og de fremviser deres forskellige løsningsforslag.

Hvor har Typo 3 og dynamic web deres styrker og svagheder?

Det er ikke kun e-shoppen der er vigtig, men lige så meget de ekstra muligheder vi kan give kunden ved en portal løsning.

Håber der er nogen der vil bruge 2 min. på at give et par gode råd :-)

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 21:42

Hej Kasper,

Som jeg skrev til dig tidligere i en PM, mener jeg det er svært at svare kort og præcist på hvilke styrker og svagheder de to systemer har. Bl.a. fordi styrker og svagheder bør ses i forhold til de forventninger og krav du har som bruger.

For nogle er et kommercielt system en svaghed, mens andre ser det som en styrke, og omvendt med open source systemer.

Men skal jeg komme med et konkret punkt:
Du skriver i er en større dansk grossist virksomhed. I så fald bør i vælge en løsning der er direkte integreret med jeres ERP. Mit bud er at I benytter enten NAV eller AX. Integration mellem disse ERPer og en webshop er langt fra noget man bare lige gør.
Vælger du en opensource løsning (her Typo3) vil jeg derfor anbefale dig at du som minimum sikrer dig at der findes en afprøvet og gennemtestet integrationsmotor - samt du benytter et firma som har 110% styr på hvorledes NAV eller AX fungerer.
Vælger du istedet Dynamicweb, findes der et gennemprøvet modul til denne integration, som benyttes i en lang række større webshops.

Du bør som udgangspunkt ikke skulle benytte det valgte CMS ecom til håndtering af produkter og ordrer - det skal flyde automatisk mellem dit ERP og webløsningen.

De to CMSer minder grundlæggende om hinanden i den måde de håndterer indhold, så om du vælger det ene eller andet er mindre vigtigt - de kan begge håndtere og vise indhold på en fornuftig simpel måde.

Min umiddelbare konklusion ud fra de få fakta du skriver er altså at du skal vælge system ud fra hvor du kan få den bedste og mest gennemtestede integration - for det er her det bliver dyrt hvis du vælger forkert.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:56

Det kan undre mig at du kun nævner CMS systemer der har fået ehandel koblet på efterfølgende istedet for rene webshop systemer.

Der er også stor forskel på at vælge en kommerciel løsning som Dynamic web der koster i licenser og konsulent timer, istedet for at vælge open source løsninger der typisk også tit har enten gratis eller billige udvidelser.

Vi anvender kun systemet Magento i alle vores løsninger. Det er open source og derved gratis, og så er det også et ret professionelt system. Store virksomheder som Lenovo og Samsung har valgt dette system (om end i en temmelig bekostelig enterprise udgave - gratis version er 90% identisk).

Læs evt. mere her: http://www.magentocommerce.com/

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:39

Hvis i en ønsker en integreret løsning er det oplagt at se på Joomla.

Joomla er det mest udbredte CMS i version og der kan samtidig fås webshop udvidelser til - vi står bag udvidelsen redSHOP til Joomla og kan af samme årsag tilbyder løsninger baseret på samme.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:51

Vi bruger Typo3 til mobiltjek og er godt tilfredse, dog har vi ikke tilknyttet en webshop. Vi har endnu ikke mødt nogen begrænsninger.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:
Vi anvender kun systemet Magento i alle vores løsninger. Det er open source og derved gratis, og så er det også et ret professionelt system. Store virksomheder som Lenovo og Samsung har valgt dette system (om end i en temmelig bekostelig enterprise udgave - gratis version er 90% identisk).

Jeg er ked af det Rasmus. Men baseret på vores (ProContractors) erfaring med Magento Enterprise. At den skulle være 90% identisk med den gratis version af magento. Er absolut langt fra virkeligheden.

Jeg er _helt_ enig i at det som kunde er særdeles vigtigt at have fokus på hvilken erfaring sin kommende samarbejdspartner har med både e-handel (B2B/B2C) men også Integrationer og infrastruktur.

Jeg kan roligt sige jeg i særdeleshed forstår den frustration de 1. generations ecommerce virksomheds oplever når de skal finde tilliden til den rigtige samarbejdsparnter imellem ecommerce leverandørerne... - De er jo alle verdensmester i alt. Wink

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:25

Singularity:

Rasmus Lindgren:

Jeg er ked af det Rasmus. Men baseret på vores (ProContractors) erfaring med Magento Enterprise. At den skulle være 90% identisk med den gratis version af magento. Er absolut langt fra virkeligheden.

Jeg er _helt_ enig i at det som kunde er særdeles vigtigt at have fokus på hvilken erfaring sin kommende samarbejdspartner har med både e-handel (B2B/B2C) men også Integrationer og infrastruktur.

Jeg kan roligt sige jeg i særdeleshed forstår den frustration de 1. generations ecommerce virksomheds oplever når de skal finde tilliden til den rigtige samarbejdsparnter imellem ecommerce leverandørerne... - De er jo alle verdensmester i alt. Wink

Det skal du ikke være ked af Smile

Måske skulle jeg have skrevet ordet funktionalitet. Jeg er klar over at der også er ting såsom SLA, bedre support for staging miljøer, support osv. Men det er svært at sige om det er præcist X% eller Y%. Jeg ved at du ved det, men til andre interesserede kan man se lidt mere her: http://www.magentocommerce.com/product/compare

And for the record. Vi er bestemt ikke verdensmester i enterprise løsninger, når vi får henvendelser der går på integration med MS Dynamics mv, plejer jeg faktisk at henvise til jer Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)