Hej John
Du har en omvendt udfordring iforhold til mange andre "mindre" rengøringsfirmaer. Du har kunde tilgang og mangler pengene til at udvide forretningen.
Mine forslag :
1. slå dig sammen med en konkurent/kollega i branchen, som har lidt penge og ansatte men mangler kunderne. Dem er der rigelig af :-)
2. Du kan åbenbart noget som andre rengøringsfirmaer ikke kan....skaffe kunder. (okay den er selvfølgelig lidt firkantet, men håber du forstår min pointe)
Så hvad med at udbyde kurser for andre rengøringsfirmaer i hvordan de skaffer kunder! Der starter nok 10 nye rengøringsvirksomheder om ugen i DK og mange af dem lukker meget hurtigt igen, da de bliver kvalt i konkurrencen.
Der bliver brugt enorme resourcer på annoncering, sælgere m.m. som alle løber efter de samme kunder. Så udbyd et weekend kursus, hvor virksomhederne kan få en strategi for at skaffe kunderne og derved skaffer du pengene til din egen forretning.
5000 + moms pr. person/virksomhed kunne være en pris. Det er vel hvad en halvsides annonce koster i lokal avisen og det bruger rigtig mange rengøringsvirksomheder....(uden effekt)
Hvem ved, måske kan du ende op med udelukkende at hjælpe andre og tjene flere penge i timen end ved at gøre rent :-)
3. Folkeaktier kunne også være en mulighed. Prøv og google det, så finder du en masse artikler om princippet.
Jeg ved godt, det ikke lige var helt det du efterspurgte, men som tingene er i dag, skal man nogen gange tænke alternativt.
Mvh Kim
www.mulstop.dk muldvarpebekæmpelse og mosegrisebekæmpelse