Jeg vil, lige som Jens, forsøge at bidrage lidt konstruktivt. Jeg har med over 10 års erfaring inden for webhosting, hosted en del dating-sites, men alle har måtte lukke igen fordi de ikke har haft styr på hvordan de skulle drive og få succes med deres forretning. Det eneste datingsite jeg er bekendt med vi har tilbage og som har nogenlunde succes er www.hjertedating.dk som drives af Kristeligt Dagblad. Den succes kan de høste fordi de er koblet op til et stort mediehus som har midlerne til både udvikling og markedsføring. Hvis du skal have succes med dit site, er du nød til at starte et andet sted. Prisen kan du i princippet ikke bruge til så meget, for du har ikke noget at holde det op i mod. Først skal du have skrevet en forretningsplan. Det kan du finde masser af hjælp til her på amino. Du skal starte med den, fordi det er her du finder ud af om der er forretning i det. Når du har lavet din forretningsplan kan du lave din kravsspecifkation. Her kan du downloade noget gratis info om hvordan du udarbejder en kravsspecifikation: http://www.infoworld.dk/download/grundkursus_i_kravhaandtering. Alternativt så brug din ven google - her finder du også masser af input til kravsspecifikation. Når du har den så kan du gå ud og finde ud af hvad det koster - sådan ca. Uden at forklejne dig så lyder det som om at du skal have nogle med i projektet som har styr på teknikken. Hvis ikke du kender nogen direkte, så start med forretningsplanen. Forsøg så at find teknikkerne som vil være med, og så kan I i fællesskab udarbejde kravsspecifikationer og evt. finde leverandøre til udvikling af systemet. |
Jannik skal også lige have kredit for at bidrage konstruktivt inden jeg fik klikket svar :-)