Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har andre gjort i mellem-perioden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt. ledig men vil gerne springe ud i det som iværksætter i form af hundepension/hundebørnehave. Hvordan griber jeg det an. Det tager jo tid med tilladelser og byggeri - og hvordan kan jeg så tjene penge indtil det starter op. Jeg kan jo ikke få dagpenge, når jeg går med tanker som selvstændig - nogle med ideer? Bortset fra lån i banken..........

Mvh

Sus

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sus

Det er jo det tilbagevendende problem når man vil starte som selvstændig, nemlig hvor skal pengende kommefra. Folk der basere sin forretning på en bærbar, noget software og så en internetforbindelse har noget nemmere ved at komme igang end folk der skal etablere en fabrik.

Men det første skridt må være at skabe overblik over dit kundegrundlag og din økonomi. Derefter skal du vurdere hvordan det skal sparkes igang. Hvad vil det koste dig at komme igang inkl. dine egne leveomkostninger frem til at du har et overskud efter at have lønnet dig selv.

Min gamle mentor sagde at et budget skal kunne holde selvom du halvere omsætningen og fordobler omkostningerne. Det han forsøgte at sige var at man skal være realistisk i sin tilgang til sit budget. Det tager altid længere tid at hente omsætningen hjem og ens omkostninger kan nemt stige. Vi har jo en eller anden indbygget positivitet når vi skal opsætte en budget for vores egne projekter og drømme. Det passer meget godt.

Heldigvis så er der Amino som er ganske gratis for de fleste hvis man kan leve med en skilteskov af bannerreklamer, kan du finde masser af gode hjælpende personer her.

Så spørg endelig løst, men jo mere konkret et spørgsmål du stiller jo mere konkret et svar får du tilbage. Eks. jeg skal bruge 10.000 til at starte en hundepension, banken er udelukket hvordan finder jeg de penge.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:35

Hej igen,

Jeg har etableringsbudget og driftsbudget og mine leveomkostninger på plads. Og den del er i orden med banken.

Problemet er at hvis jeg stopper på dagpenge nu, så er der et hul indtil jeg får pensionen mm opbygget. Jeg har næsten håndværkere på plads. Men fra de bygger til det er færdigt, kan der jo godt gå 2-3 måneder - og jeg må indrømme at være ledig og jobsøgende i det tidsrum føler jeg er lidt omsonst. Nu vil de have mig ud i job med løntilskud eller virksomhedspraktik.

Mvh Susanne

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:54

Du skal tage mod de tilbud de giver dig. Men da jeg startede som selvstændig kunne jeg få dagpenge men de timer jeg tænkte på firma skulle jeg skrive på dagpenge blanketten og fik ikke afregning for de timer.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)