Hejsa Jeg har i 5 år kørt for et transportfirma, som desværre er blevet erklæret konkurs. Nu har jeg overvejet at starte et transport/kurerfirma op sammen med en af de andre chauffører, men der er lige et par spørgsmål. Jeg har godt nok læst en masse om emnet både herinde og andre steder på nettet, men kunne godt bruge lidt feed back herinde fra, for her er jo mange med flere års erfaring inden for kurer/transport. Vi vil starte op med 2 biler(3500kg), men er det bedst at lease dem eller købe dem? Ved leasing kender vi vores udgifter, men er det bedre end at købe og eje bilerne? Vi har overvejet dette tilbud HER, men er det et godt tilbud eller har i andre forslag. Hvilke faste udgifter skal vi regne med at få og hvordan vil et evt budget se ud. Jeg ved godt at man ikke kan lave et nøjagtig budget, men bare et budget, så vi har noget at gå ud fra. Vi har kontakt til 2 kunder, men de kan ikke garantere fast kørsel, så skal vi melde os ind hos 1 fragtfirma som feks. GLS, DHL, eller nogle af de andre på markedet for at være sikker på kørsel eller skal vi kontakte flere firmaer og køre som afløser. Er godt klar over at det med selv at finde kunderne er hårdt arbejde som nystartet. Jeg håber der er nogen som vil hjælpe os, så vi kan undgå for mange unødige fejl og udgifter. På forhånd tak Kim R
|
Hej Kim
Hvor i landet holder i til.