Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dato i summa...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige prøvet at åbne en back-up fil af mit regnskab i summa på min anden computer, og der står det ikke som det plejer.

Normalt står datoen fx. 01-01-2011. På den anden computer står det sådan: 01/01/2011, og så står nogle af datoerne med forkert dato.

Hvordan kan jeg ændre dette?

På forhånd tak.

/C

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:33

Christina1986:

Jeg har lige prøvet at åbne en back-up fil af mit regnskab i summa på min anden computer, og der står det ikke som det plejer.

Normalt står datoen fx. 01-01-2011. På den anden computer står det sådan: 01/01/2011, og så står nogle af datoerne med forkert dato.

På forhånd tak.

/C

Hejsa.

Du kan evt. prøve at lave en ny indlæsning hvor lokale-indstillingerne i dit kontrolpanel dobbelttjekkes at være det samme på begge computere.

Det er et longshot, for normalt har det kun betydning for VISNINGEN af datoerne, - og det burde ikke give deciderede datofejl at køre med forskellige datoformater i operativsystemet.

Kan du oplyse om dine summa-installationer på begge computere har samme versionsnummer?

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:33

Christina1986:

På forhånd tak.

/C

Hejsa.

Du kan evt. prøve at lave en ny indlæsning hvor lokale-indstillingerne i dit kontrolpanel dobbelttjekkes at være det samme på begge computere.

Det er et longshot, for normalt har det kun betydning for VISNINGEN af datoerne, - og det burde ikke give deciderede datofejl at køre med forskellige datoformater i operativsystemet.

Kan du oplyse om dine summa-installationer på begge computere har samme versionsnummer?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 20:47

Det er version 3 i begge..

Hvordan ændre jeg i lokalindstillingerne?

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:18

det  lyder  som  du  er  på  en  WIN 7 ¨på  den  med  ////  i datoformatet  MEN  en  3.6.0  eller  tidligere     det   nemlig  ikke  ligegyldigt  hvilken  version  3  du  kører

men kan  du  bidrage  med  lidt  oplysninger  her???

otto bp  certificeret forhandler af SummaSummarum

www.summasupport.dk

Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 10:23

Ja, jeg har windows 7.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 10:32

se  det  vidste  jeg  jo  nok  (thi  det  er her  problemet  kommer  fra)

-  vel  og  mærke  i   forening   med  den  udgave  af  summasummarum  som du helt  konkret  har  installeret

Se under  HJÆLP  -  rul  panellet  ned  og  klik  på  OM   og  fortæl  mig  så   hvilken version  der  står  her:  f.eks.    3.6.0   eller   3.5.2    eller    3.7.0

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:35

Christina1986:

Ja, jeg har windows 7.

Du kan eventuelt prøve at gøre føgende:

• Vælg start
  • Vælg kontrol panel
  • Vælg ikonet med navnet "Internationale/sproglige indstillinger"

Når du har sikret, at der står Dansk i Formater, klik så på Flere indstillinger.

Vælg fanebladet Dato og tjek, at Datoformater står som vist ovenfor.

Det skulle gerne løse dine udfordringer.

Håber at du kan bruge det. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 11:57

hej Christina1986

BABU BABU

kan  se  udfra  din   tilmelding   på   min side   at  problemet  ligger  et  helt andet  sted  end    3.5.2    3.6.0  og   3.7.0

du   har  kun   en  version  2   og  den  er  problematisk  allerede  i  forhold  til  en  Windows <Vista   og   helt  håbløs  i  forhold  til  Win 7

Du  skal  stoppe   omgående  med  at  forsøge  at  køre  den  på   en  Win 7 installation.   Har   en  del  eksempler  på   regnskaber  der  er  gået i stykker  og  hvor  retableringen  har   kostet   kr. og ører

Så  break  og  få  fat  på  en  opgradering  til   version  3    

Du  kan  først  få  en  brugbar ny  licens  på  mandag  fra  VISMA    -   men  hvis  du  vil  købe  hos  mig;  og  det  skal  gå  stærkt  (læs her i  dag  søndag)   så  kan  jeg  forstrække  dig  med  et  lånenr.  til  weekenden  over.  Det vil sige  Du  køber  en  opgrade   her og  nu  og får  dit  rigtige licensnr.  mandag ca. ved middagstid.   Du får  en  faktura på pdf.   som  du  betaler i  Netbanken  og  sender  mig  en  pdf.kvittering  herpå  så jeg  er  sikker  på  at vi  har  en  effektueret   handel  -  så  "låner"  du  mit licensnr.  her  søndagen  over.

En  opgradering   koster   kr.   1.480,- kr.  + moms   eller  1.825,-  kr  incl.moms  og levering

Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 14:54

Jeg har en udgave der hedder 3,0, og ikke 2,0, som jeg fejlagtig har skrevet i tilmeldningen af dit nyhedsbrev. Sagen er at jeg ville installere min regnskabsprogram på min nye computer, som har win 7. Og det skaber som nævnt problemer.

Bliver det automatisk den nyeste version der bliver installeret  når man taster sin reg.nummer ind?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)