Har nogen gjort sig bekendte med bing.com's PPC program (svarer til google adwords) og samtidigt kørt tilsvarende annoncer igennem Adwords? Jeg er lidt nysgerrig efter, at se hvordan konveteringerne ser ud hos BING kontra hvad man nu får hos google.
Hej mrsam.
Der er fordele og ulemper - Bing's (& Yahoo) PPC system er lidt bagud i forhold til Google. Så det er ikke nær så brugervenligt, hverken til opstart, optimering eller rappotering.
Priserne/ CPC er generelt billigere på Bing & Yahoo end på Google, primært pga. den langt lavere konkurrence. Dog holder Bing & Yahoo sig en højere min. CPC end Google. Så den store CPC forskel kommer selvfølgelig på dyre og konkurrencepræget søgeord.
Konverteringsraten burde i terorien være højere på Bing & Yahoo end på Google, grundet den langt mindre konkurrence. Men det har jeg endnu til gode at se og det på bagrund af 20+ cases.
Så regner man på pris pr. konvertering er niveauet ca. det samme - lidt lavere konverteringsrate på Bing & Yahoo, men med den lavere gennemsnitlige CPC giver det ca. samme resultat.
Trafikvolumen fra Bing, Yahoo m.fl. er ikke stor, men har man succes med AdWords på Google, kan man da lige så godt tage de sidste få procenter med fra de alternative søgemaskiner.
PS. der er dog inden for bestemte produkter, hvor Bing & Yahoo kan have sine fordele. Det er selvfølgelig virksomheder, der bekræftigere sig med Microsoft produkter eller Microsoft relaterede produkter.
Johannes
www.jatilroi.dk