Hej Henrik.. Faldt over dit indlæg.. Interresant at du udbyder én ydelse som ekstern personalechef, fordi jeg tror at virkelig mange mange små og mellemstore virksomheder netop har brug for den slags. Men..! Du kan bruge telefoncanvas til at komme i kontakt med dine kommende kunder, men du tænke dig godt om, og jeg er 100 % enig med det indlæg der siger at du klart skal definere din ydelse og hvad det er for nogle opgaver du kan bidrage med. Se på på den måde at du skal fjerne en opgave fra den person du ringer til.. vel og mærke en opgave som måske ikke er det alleførste som personen tænker på når du ringer. Det kan være de sidder i en helt anden verden og tænker på mersalg i deres egen virksomhed eller de er ved at forberede sig til et bankmøde. Inden du ringer til dine kommende kunder skal du segmentere dem op i forskellige områder, der er nemlig forskel på den branche du vil ringe til.. eks er der kæmpe forskel på en Blikkenslagermester med 50 svende og en konsulentvirksomhed med 10 akademikere. Tilgangen til dem er meget forskellig. Se det på den måde, at du skal have defineret din kommende kunde og hvad det er for en forretning de har. Derved kan du spørge ind til nogle klart fastsatte områder..uddannelse af medarbejdere, løn og ferieforhold, medarbejdergoder, lovgivning, ansættelse/afskedigelse af personale osv. I mine egne salgsjob har jeg slev haft kæmpe stor succes med at definere mine kunder og deres behov inden jeg ringende, hvilket betød jeg ikke kom igennem så mange telefon numre men havde den største hitrate hvad angiv møder og efterfølgende salg. Det skal siges jeg har været vidt omkring fra lønsystemer over AV til tunge forretnings/konsulent opgaver for de helt store organisationer. Du er velkommen til at sende men PM, hvis du vil have flere input. Hilsen Jens
|
Hej Jens
Tak for din indspark. Og tak for at du synes at det er en god ide.
Jeg er meget enig med dig i at jeg bliver nødt til at forstå de potentielle kunder, som jeg vælger at ringe til, så jeg kan tilpasse mine spørgsmål og også de ydelser, som jeg præsenterer for dem.
Igen tak for dit bidrag. Jeg er ved at skærpe min målgruppe, hvilket også vil hjælpe mig i telefoncanvassen.
Hilsner fra
Henrik